Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
26. november 2007 - 21:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til simpel form med/uden webcontrols?

Kære eksperter, jeg er frustreret over at http er stateless og at man kun kan køre runat="server" med ene form man må bruge i ASP.NET. Det er alt sammen min egen fejl, men skal lige først ud med det.

Mit problem er følgende:
Jeg genererer et dynamisk antal textfields (+ dropdown boxes) i Page_Load. Antallet og ID's på disse textfields mm. varierer alt efter hvilken information bliver videregivet via en session streng.

Eftersom antallet er dynamisk laver jeg dem ved hjælp af webcontrols. Nu skal jeg så læse indholdet(Text) fra disse og ID'en kendes kun ved onload? Så når jeg laver en eventhandler, hvordan kender jeg så kan referere til de textbokse og droplists jeg har dynamisk lavet?

Jeg kan gemme ID's i den ArrayListe, og hive dem ud enkeltvis og forsøge at caste mig gennem problemet. ved ((TextField)ID).Text. Men så skal jeg kunne differentiere mellem TextFields og DropDownLists, hvilket jeg ikke kan ud fra ID'et.

Hvordan gøres det her let? Suk... Jeg har på fornemmelsen at spænder ben for mig selv.

I kan kigge den noget rodede kildekode igennem på nedenstående link hvis det hjælper på forståelsen.
http://datamatiker.web.surftown.dk/upload/dotNET/kildekoden_V1.txt
Avatar billede neoman Novice
26. november 2007 - 21:18 #1
Hvad er det egentligt problem ? Og hvilke eventhandlers ? Du kan selv lave id'er, og eventhandlers relateret til en kontrol "ved" normalt hvilken kontrol har kaldt dem.

Skriv lige en kort  forklaring i ord hvad du prøver  at opnå, i stedet for hvad problemet er -  Et eksempel -i ord eller pseudokode - med f.eks. 1 "dynamisk" textfelt + de(n) tilhørende handler(e) ville være godt.
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
26. november 2007 - 21:48 #2
Onload(){
get session DBnavn;
DAO.HvorMangeBoxe(); //Henter antallet af TextBox og dropdownlist
for(){
Add(TextBox eller DropDownList); //Tilføjer en Dropdownlist eller Textbox til min form
}

event_på_given_knap(){
1. Hent antallet af textboxene og dropdownlisterne og hent/get ID'et
2. Hent indholdet af textboxene og den valgte værdi i dropdownlisterne
3. Omdan det til en SQL sætning "INSERT INTO DBNAVN (" + ID'erne + ") VALUES(" + indholdet_af_felterne + ")";
}

Altså laver jeg et antalt inputfelter 1-?? in onload på siden. Hvordan kan jeg derefter finde referencen til disse i en button's event så jeg kan udtrække dataen?

Håber det giver mere mening
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
26. november 2007 - 21:53 #3
Woa... Jeg burde læse korrektur på mine posts. Jeg mangler kaffe :D

OnLoad metoden opretter et dynamisk antal TextBoxe og DropDownLister. Dem skal jeg finde referencen til i en event-metode.

Jeg kan derfor ikke erklære dem udenfor onload metoden eftersom jeg ikke ved hvor mange der skal være på forhånd.
Avatar billede neoman Novice
26. november 2007 - 23:01 #4
Du kan loope igennem alle controls på siden og se om typen er textBox eller DDL og evt også checke på ID eller del deraf. Dette http://www.eksperten.dk/spm/766542 brude sende dig på vej:)
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
27. november 2007 - 09:20 #5
Lige dét jeg manglede neoman, svar for point.
Avatar billede neoman Novice
27. november 2007 - 09:31 #6
:p