Avatar billede kara Nybegynder
26. november 2007 - 13:20 Der er 1 løsning

Optælling af fejl

Hej
Jeg har en database med en kolonne kaldet FejlKode. En vare får så tildelt en fejlkode fra 1-999. Alt efter hvilken type fejl der er påført. Disse fejlkoder er henvisninger til en anden tabel.
Det jeg gerne skulle have lavet er, at jeg vil kunne se hvor mange fejl af hver type FejlKode der er. Dvs en oversigt over antal af fejl per FejlKode. Da jeg ikke gider at lave 999 små SELECT's ville jeg høre om ikke der er en nem måde at få vist dette i een SELECT.

Eks.
Tabellen ser sådan ud:
Varenr. FejlKode
1111    23
1232    101
1233    101
3213    23
3212    3

osv.

og resultatet skal gerne se sådan ud.

FejlKode  Antal
3          1
23        2
101        2

osv.
Avatar billede kara Nybegynder
26. november 2007 - 13:37 #1
SELECT FejlKode, COUNT(FejlKode) AS Antal
FROM ResultatTest
WHERE FejlKode NOT LIKE '0'
GROUP BY FejlKode

Fandt selv løsningen hehe