Avatar billede kak Nybegynder
26. november 2007 - 08:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med checkbokse

Jeg har et lidt underligt problem med, at markeringer i nogle checkbokse af og til forsvinder når en side loades....

Siden består af en dropdownlist, hvor man kan vælge en række personer. Der er også et formview, som er bundet til dropdownlisten, så en række data for den valgte person bliver udfyldt. I formviewet der også et multiview, men jeg ved ikke, om det har nogen betydning i denne sammenhæng.

Checkboksene har en "bind" til feltet i databasen.

Problemet er, at nogle gange forsvinder disse markeringer, når man vælger en person (selvom de er ok i databasen). Det sker desværre ikke hver gang, og jeg kan ikke finde en sammenhæng i det.

For at se hvad der sker, har jeg lavet en lille logfil, der noterer status på to checkvokse ved load af siden, når man gemmer, og når der ændres markering i en af de to checkbokse.

Ud fra loggen kan jeg se, at når det sker, loades siden MED markeringer, men ca. 2/100 dele af et sekund senere, fjernes begge markeringer samtidig (da der er en postback=true på dem, kan det ikke lade sig gøre, at de fjernes samtidig, da der vil være en "on load event" imellem, hvis man selv klikkde på dem).

Er der nogen, der har nogen som helst idé om, hvad der kan være problemet?
Avatar billede neoman Novice
26. november 2007 - 11:09 #1
KOden gør det du beder den om, så du har fået din kode til at fjerne de markeringer, eller til at reinitialisere værdierne. Step igennem med debuggeren for at se om logikken er som den skal være, eller klistr både aspx og code behind ind her.
Avatar billede kak Nybegynder
28. november 2007 - 08:40 #2
Jeg har genngemgået koden, og der er intet der har indflydelse på checkboksene. Det sker jo heller ikke hver gang, og var det en fejl i koden, ville det vel ikke være tilfældet?!

Der er en del andre funktioner på siden, så siderne er lidt for lange til at poste her.
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 11:41 #3
Der er masser af muligheder : kan være en eventhandler som piller ved boksene bliver kaldt flere gange end tilsigtet, eller på andre tidspunkter end tilsigtet, kan være der er noget med viewstate/sessionstate - kommer helt an på hvad du laver derinde.

Hvis du ikke kan poste hele koden, så lav en kopi af din side og skær ud indtil minimum kode er tilbage som stadig reproducerer fejlen, og post den her.

Det er jo tydeligt, at du vil en ting men koden gør noget andet, og kan ikke helt se hvordan jeg kan hjælpe dig uden at se kode, for en så uspecifik fejl.
Avatar billede kak Nybegynder
28. november 2007 - 19:30 #4
Jeg var igang med at rydde alt overflødigt væk, da jeg støde på en mulighed for at replikere fejlen. Så nu hvor jeg ved hvordan den opstår, kan jeg jo også rette den.

Kort fortalt, så skal det view der har checkbokse, være synligt når man gemmer. Ellers fjernes eventuelle markeringer i checkboksene.

neoman, vil du oprette et svar så du kan få point! Det var jo dig, der fik mig på sporet :-)
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 19:54 #5
Ah interesting - og svært at gætte som du nok kan se, hehe:) Men godt du fik det til at køre!