Avatar billede tjacob Juniormester
25. november 2007 - 17:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Giv mere tid i Kommentar/svar boksen

Jeg har utallige gange oplevet at jeg har siddet og tastet måske op til 30-40 linier i boksen som en kommentar, for så at se det hele hele forsvinde når jeg vil sende det.

Det er utroligt irriterende!!!!

Det skyldes (formoder jeg) en eller anden timeout-indstilling, som åbenlyst er alt for kort.

Jeg har efterhånden vænnet mig til at skrive i et tekstdokument, og så kopiere hele teksten ind til sidst.

Men dette burde da ikke være nødvendigt!! Desuden er det temmeligt svært at gennemskue hvilken formatering, man får til sidst (et andet emne der trænger voldsomt til forbedring).

/tjacob
Avatar billede roenving Novice
25. november 2007 - 17:48 #1
Det er nok sessionen, der udløber (mener der er brugt en standard-tid på 10 minutter !-), men ved lange indlæg kan det absolut anbefales, at du bruger tricket med at skrive i et andet dokument først, hvilket jo også giver dig meget bedre overblik over det du skriver !o]

-- selv slipper jeg helt udenom problemet, da jeg har (mindst !-) to vinduer åbne med Eksperten, og det ene opdateres hvert femte minut og opdaterer derfor session !o]
Avatar billede tjacob Juniormester
25. november 2007 - 17:55 #2
Ja, det lyder rigtigt roenving, men hvad betyder dit andet afsnit?

Du har to vinduer åbne (ja, det har jeg også tit), og det ene opdateres hvert 5. minut (hvordan?) -jeg forstår ikke helt hvad det er du siger.........
Avatar billede roenving Novice
25. november 2007 - 18:07 #3
Jeg bruger en start-side, der åbner et antal vinduer og så automatisk opdaterer dem med forskellige intervaller, Eksperten hvert 5. minut, en gammel mailboks hvert 10. minut og gmail aldrig !-)
Avatar billede tjacob Juniormester
25. november 2007 - 18:20 #4
Aha, det lyder vældigt interessant. Jeg formoder det er noget script, der sørger for disse opdateringer. -gmail aldrig -hvad er der nu galt med den? ;-) For mange mails?

Anyway: Du gav jo sådan set svaret (de 10 min. sesssion: Den burde de sætte op til 30!!!)

Så læg et svar, -jeg lader dog lige spm. stå et par dage for yderligere input.
-Og endelig: Hvad f..... sker der med den opdatering af Eksp???
Det er simpelthen ufatteligt at det største it-community kører med så ringe brugervenlighed.............................................................
Avatar billede roenving Novice
25. november 2007 - 18:32 #5
Tjah, snowball kommer nok forbi tråden, så han kan give en aktuel update på udviklingen !o]

gmail skal ikke opdateres, da den selv kører noget ajax-update (og hvis du vil finde rocket-technology på ajax-området skal du checke deres kode -- dog lidt besværligt, da den er placeret i en skjult frame !-)

-- og ja, det er noget simpelt javascript, der udnytter at window.open genbruger vinduer, hvis den anden parameter (windowName) er uændret/genbrugt !o]
25. november 2007 - 21:07 #6
Generelt tips:
Når jeg går ind i en tråd/spørgsmål bruger jeg altid [Shift]+MusseKlik. Så åbnes siden i et NYT vindue. Når jeg så har set/skrevet det jeg ville i DET vindue lukker jeg bare og er straks tilbage i E's liste samme sted som før...

Gælder især med eksempelvis Google søgninger og lign. ...
25. november 2007 - 21:08 #7
Generelt tips[2]:
IE: [Funktioner][Internet indstillinger][Advanceret]
"Genbrug vinduer til start af genveje" - klikkes FRA !!!
Avatar billede snowball Novice
26. november 2007 - 12:18 #8
Der er selvfølgelig en time-out på sessions, men synes 10min lyder af meget lidt.

Hvis du benytter dig af automatisk login, så burde det ikke blive et problem - jeg oplever det i hvert fald ikke.

Mht. den nye version af Eksperten, så skulle der meget gerne ske en masse her i december måned :)

Snowball / Admin
Avatar billede tjacob Juniormester
26. november 2007 - 15:37 #9
Jeg benytter autologin, og jeg har ofte vinduet stående åbent længe, så det er nok der problemet er....
Desuden har jeg som nævnt vænnet mig til at skrive mine indlæg i Notepad.
Men det kan nogle gange give en underlig formatering (især når man forsøger at lave indrykninger i kode i programmerings-kategorierne)....-Håber at der sker noget på denne front i den nye version.

Nå, men spm skal jo lukkes, og roenving var først, så lægger du ikke et svar?
Avatar billede snowball Novice
26. november 2007 - 15:48 #10
Bedre formatering af indlæg har længe været et punkt på ønskelisten da det, som du også selv nævner, især er et problem når der vises kode stumper.

Det er blevet foreslået, at det undersøges om http://www.codepress.org/ kan benyttes til det formål.
Avatar billede tjacob Juniormester
26. november 2007 - 16:04 #11
Det ser rigtig godt ud (CodePress), men realtime syntax highlightning ligner en stor mundfuld for så "varieret" et forum som Eksperten. Der er jo mange sprog (ja faktisk dem alle), der i givet fald skulle integreres i en løsning.

Men ting der ville være relativt let at implementere:

-linienumre
-fixedfont
-indrykninger (tab)

Derudover kunne man lave noget tag-baseret formatering, så bruger selv kunne highlighte ord, og også markere hele afsnit som kode.
Avatar billede roenving Novice
26. november 2007 - 16:18 #12
Spørgsmål om Eksperten og dens funktion er jo pr. kotume gratis, så behold du bare dine point ;~}
Avatar billede tjacob Juniormester
26. november 2007 - 16:26 #13
OK, det kom jeg også i tanke om da jeg havde oprettet det, men du skulle da have muligheden ;)