Avatar billede dadane Novice
23. november 2007 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke se video og høre netradio m.m.

Jeg kan ikke længere se video (f.eks. fra DR's hjemmeside) og høre musik (f.eks. Netradio eller Telmore's webshops "smagsprøver").

I Internet explorer (7.0.5730.11)

Hvis jeg forsøger at se nettv så skriver den at den undersøger forbindelsen, - og meget hurtigt går den så over og forsøger at vise filmklippet, - men det eneste der kommer er et rødt kryds (der hvor filmklippet skulle være, - play, stop, spol frem og tilbage etc. er der, - og i højre side kan jeg også stadig vælge hvad jeg vil se).

DR's netradio opfører sig på samme måde

Telmore's webshop ser tilsyneladende rigtig nok ud (ingen røde krydser), - men der kommer ingen lyd ud.

I Firefox () får jeg
DR's TV: En fejl (Can not create Direct Show Player)
DR's radio giver samme fejl og det samme gør Telmores webshop.

youtube.com virker i både Firefox og IE
Avatar billede bramming Nybegynder
23. november 2007 - 21:46 #1
Har du for nylig afinstalleret eller installeret nogle activeX plugins eller codecs eller lign?
Avatar billede dadane Novice
23. november 2007 - 22:01 #2
Bramming: Ikke hvad jeg ved af.
Avatar billede bramming Nybegynder
24. november 2007 - 12:39 #3
Hmm, okay - lyder mærkeligt at du bare pludslig ikke kan!
- Prøv eventuelt at hent dette codecs ned. Det er en Mega pack som indeholder alt hvad film, streaming af radio billede osv.

Link: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Encoders-Converter-DIVX-Related/ACE-Mega-CoDecS-Pack.shtml

Hvis dette ikke hjælper klik på funktioner i browseren .. derefter internet indstillinger... derefter  Advanceret, og tjek så om der er flueben i i de felter dedr berører afspilning
Avatar billede dadane Novice
24. november 2007 - 13:28 #4
Well, - jeg tror ikke rigtigt det er codecs jeg mangler. For det første har jeg et hav af codes installeret (har prøvet at lave nogle XviD og DivX videoer). For det andet så gælder det jo f.eks. også netradio og lydfiler fra Telmore (og min computer afspiller i øvrigt fint MP3 filer m.m.)

på dr.dk/forbrydelsen kan jeg godt se de små korte videoklip, - men hvis jeg klikker på at se et afsnit så virker det ikke.
Avatar billede bramming Nybegynder
25. november 2007 - 13:14 #5
Det er rigtig ja - undskyld mig der ikek tænkte mig om... det lyder som om dine filer evt kan være beskadiget eller af en sjov grund ikke er registreret ordentligt...

Faldt over denne lille artikel her:
http://www.oscandy.com/tutorial/67-can-not-create-directshow-player-or-errors-on-media-files

Kan se du ikke er den eneste der har oplevet dette!
Avatar billede dadane Novice
25. november 2007 - 14:11 #6
Det viser sig faktisk at det var min mediaplayer som var gået i stykker.
Den kunne slet ikke starte.

Jeg opgraderede den til version 11 (tror det var version 11 i forvejen, - men upgrade gik godt). Herefter virker det i hvert fald i IE.

Jeg vil prøve at se på din link omkring problemerne med Firefox (har faktisk ikke fået set om der stadig er et problem).

Tak