Avatar billede mjha Nybegynder
23. november 2007 - 19:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mister forbindelse til internettet i 2-3 min efter søg på server

Hej mit problem er at min computer mister internet forbindelse til browser og steam i 2-3 min efter jeg søger på servere i steam. Tror ikke jeg helt mister hele forbindelsen for min skype og msn køre stadig online, men det gør mine browsere ikke "Firefox og IE 7". Er der nogen der kender dette problem eller ved hvad man kunne gøre ved dette ?

Problemet er først opstået efter jeg opgraderede min Cybercity fra 8 Mbit til 20 Mbit solo og skulle skifte router til adsl 2 router. Routeren er en ZyXEL P-660R-D1.

Efter jeg har snakket med Cybercity siger de at de sagtens kan Pinge min router på 13 ms og min forbindelse er nedgraderet til en 16 Mbit for at der ikke skulle være nogen form for støj og ustabilitet på linien.

Men dette her ikke løst mit problem og Cybercity mener at problemet ligge mellem min computer og routeren.

Plz hjælp hvis i kan er ved at være træt af dette problem.

P.S det er den sidste nye firmware der er installeret på routeren og har forwardet porte fra 1 - 65000.
Avatar billede bramming Nybegynder
23. november 2007 - 21:56 #1
Får at være helt ærlig... CyberCity... det er noget skrammel og sådan vil det altid være .. deres kundesupport for ringe og mange ikke alle men mange af deres teknikkere gør ikke arbejdet ordentligt!

Du har krav på som kunde at få en teknikker ud og se nettet igennem.
Har haft en oplevelse hvor en af mine brugere på arbejdspladsen fik af vide at nej nej forbindelsen virker perfekt det kunne de se.. men da vi så tog afsted til boligen med en fluke tester, som ser alt hvad der hedder fejl vidste det sig at cybercity bare have floppet endnu engang og havde fyret en masse vrøvl af... den pingede hver anden gang, og vi kørte med en 2mbit hvor vi blev lovet en 20 .. se det er service!

Du skal selvfølgelig også inden du brokker dig ;) - være sikker på at din router har åbnet for de porte du skal bruge!

Du kan evt følge de guides som er herude ( Mega god):

http://portforward.com/routers.htm
Avatar billede bramming Nybegynder
20. december 2007 - 18:07 #2
mja?