Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 20:15 Der er 17 kommentarer

Linksys router kan kun komme på lokalt

Jeg har lige købt en Linksys wrt54G, og var ude ved en ven og få den sat op, og jeg kunne kommetrådløst på. Men hjemme hvor jeg er tilsuttet et lokalt netværk, sker der det at, jeg kan finde min router og den lyser i internet og wlan, jeg kan komme ind på den etc. men giver kun adgang lokalt så jeg kan ikke komme ud på nettet. Hvad kan være galt ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 20:22 #1
Hvem er din udbyder?

Det kan godt være, der går et stykke tid inden , der bliver frigivet en IP efter der er tilkoblet nyt udstyr.
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 20:27 #2
tele2. det et netværk her i ejendommen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 20:36 #3
Hvilket netværk?
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 20:45 #4
et netværk der er nede i kælderen, hvor vi er 10 brugere. Når jeg putter mit netværks kabel i computeren køre det. Jeg tror det er en 20 mbit forbindelse, der kobles op via en router. Ellers ved jeg ikke havd du mener ?
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 20:46 #5
og jeg har sat mit trådløse kort til automatisk at hente ip adresse :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 20:51 #6
Så bliver du nødt til at sætte din router op som AP.

DHCP på din router skal slås fra og du skal sætte patchkablet i en LAN port - ikke WAN.

Selvom det ikke er helt den samme router, kan du se her hvordan det skal gøres:

http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 21:07 #7
det ser godt nok lidt indviklet ud, jeg tror jeg skal have en ven over og prøve dine gode råd. Men har det noget at gøre med det netværk jeg tilkoblet ?. For det virkede fint ude ved ham. Men jeg vender tilbage når han har været her og giver poit. Tusind tak for hjælpen. Jeg ville gerne give dig poit men hvis det ikke virker skal jeg oprette spørgsmålet igen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 21:11 #8
Ja, det er præcis ejendommens netværk, der driller.

Vi lader bare spørgsmålet stå, indtil du har fået løst problemet :)
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 21:14 #9
takker mange gange endnu engang :-)
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 21:15 #10
kan det være noget at gøre med host navnet, jeg ved ikke hvad jeg skal udfylde der, når jeg er inde på routeren ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 21:21 #11
Det behøver du ikke udfylde.

Problemet er (sandsynligvis) det, at både ejendommens router og din router uddeler adresser. Og den går ikke :)

Det er derfor du skal bruge din router som Access Point og lade ejendommens router stå for tildelingen af IP-adresser.
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 21:24 #12
men det kræver at jeg har to computerer ?
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 21:25 #13
hvis jeg skal kunne bruge min bærbare og kunne gå trådløst rundt ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 21:26 #14
Så skal du gøre som beskrevet 20/11-2007 20:51:51
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 21:29 #15
takker men har kun denne ene computer, man skulle have haft din ekspatise inden man købte trådløst :-( tak for svar tiden du brugte. Forsat god aften.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 21:30 #16
Tak i lige måde :)

Du vender bare tilbage, når din kammerat får tid.
Avatar billede laxen32 Praktikant
20. november 2007 - 21:39 #17
han kommer forbi i morgen, men jeg er blevet klogere af denne snak. hejsön