Avatar billede oppes Seniormester
20. november 2007 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

virtuel hukommelse

Hvad betyder følgende meddelelse.
Den minimale virtuel hukommelse er for lille.
Hvad er det og hvad kan man gøre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2007 - 15:00 #1
Du har for lidt hukommelse (RAM) i din PC.

For at undgå at du ikke kan arbejde længere, bruger den harddisken som udviddet RAM. Det kaldes Virtuel hukommelse.

Enten har du fast defineret en størrelse på denne fil, eller også er du simpelthen ved at løbe tør for plads på den harddisk, filen ligger på....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2007 - 15:01 #2
Tjek det ved at højreklikke "Denne computer", vælg "Egenskaber", "Avanceret" og klik på knappen "indstillinger" i afsnittet "Ydeevne".

Her kan du rette størrelsen og placeringen på filen.

Men i bund og grund burde du overveje at købe mere RAM til din PC.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2007 - 15:04 #3
Tryk knapperne CTRL+SHIFT+Esc på samme tid. Din jobliste vil starte.
Gå til fanebladet "Ydeevne".

Under "Fysisk hukommelse" fortæller tallet "Samlet" dig, hvor meget RAM du har i maskinen.

Under "Allokeret hukommelse" fortæller tallet "Samlet" dig, hvor meget RAM din computer i øjeblikket bruger. Tallet er formentlig højere end det i "Fysisk hukommelse", og kan fortælle dig lidt om hvor meget hukommelse du mangler.

Din maskine vil typisk blive en del hurtigere ved at få rigtig RAM, i stedet for at bruge den virtuelle hukommelse.
Avatar billede oppes Seniormester
20. november 2007 - 21:52 #4
fysisk hukommelse
samlet  1048048
tilgængligt  340560
systemcache  383480

Allokeret hukommelse
samlet        700404
grænse        2524168
top            715260

sådan ser det ud men det skifter hele tiden
Avatar billede oppes Seniormester
20. november 2007 - 21:55 #5
HD`n er deled
c. 30 gb og D: 50 gb

CPU-brug 100 %
sidefilforbrug    721
mb

%
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2007 - 22:34 #6
Noget tyder på at du har et eller andet på din PC, der er "flippet ud".

I Joblisten kan du gå til fanebladet "Processer" og sortere (trykke på) kolonen "CPU" to gange. Så sorterer du efter de processer der bruger mest. Se om ikke også den har et højt hukommelsesforbrug - det er sikkert synderen....
Avatar billede oppes Seniormester
21. november 2007 - 21:42 #7
Hvordan sorterer? Jeg prøvede det idag og den kørede 2 timer og så ved jeg ikke hvad....?????????
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2007 - 21:51 #8
Når du sorterer efter "CPU", vil de processer (programmer) der bruger mest af din CPU blive listet øverst (Eller nederst, hvis du kun trykker en gang). Den process der oftest ligger i toppen, er formentlig skyld i at dit CPU forbrug er på 100 procent.

Hvis det er processen "Aktiv systemprocess" der ligger i toppen, er der ikke noget galt - den er et udtryk for det af CPU´en der IKKE bliver brugt.

Men ellers prøv at lukke dette spm, og oprette det på ny i kategorien Eksperten : Spørgsmål & Svar : Styresystemer :: Workstation :: Windows XP.

Der er flere kvalificerede folk der følger med, som måske kan få dig til at lave en "HiJack" log, og analysere den...

"PDA" er ikke rigtig en kategori folk følger med i, når det drejer sig om PC operativsystemer...
Avatar billede oppes Seniormester
21. november 2007 - 22:06 #9
ok