Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
20. november 2007 - 09:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyinstalleret harddisk mangler under "denne computer"

Hejsa.

Jeg har lige installeret en Samsung SpinPoint HD401LJ (400GB) harddisk i min computer, men jeg kan ikke se den, når jeg går ind under "denne computer". Jeg kan sagtens se den nye harddisk under "enhedshåndtering", hvor jeg får den besked at enheden virker korrekt.
Harddisken er sat til "slave"

Jeg har forsøgt at finde løsningen selv - evt. mente jeg at harddisken skulle formatteres inden man kan tage den i brug. Desværre er jeg gammel dos-nørd og har ikke kunnet hitte ud af at få formatteret den via windows xp.

Skal harddisken formatteres, før brug?
Hvis ja, hvordan gør jeg det nemmest? (har prøvet hjælpefunktionen, men det er som om jeg mangler muligheden for at formattere når jeg højreklikker på den nye harddisk)

Mvh Jens
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2007 - 09:37 #1
Du skal i diskhåndtering - oprette en partition og formatere den, så er den klar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 09:39 #2
Den skal allokeres først. Gøres også i Diskhåndtering.
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
20. november 2007 - 09:50 #3
Takker og bukker - jeg havde været på rette spor, men ikke fundet det rette sted at klikke. God jul
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2007 - 09:54 #4
Selv tak.