Avatar billede kennith Nybegynder
19. november 2007 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre længden på felt i MySQL

Jeg har brg for at ændre længden på et felt i en MySQL database. Feltet der skal ændres findes i tabellen products og hedder products_model.

Maks længden er sat til 12 som standard jeg har brug for at den er 100, og jeg skal kunne gøre det fra SQL editoren vha. en komando. Der er selvfølgelig flere felter før og efter dette.

Er der mon en der lige kunne klare denne for mig :o)
Avatar billede dstjulle Nybegynder
19. november 2007 - 14:15 #1
du kan gøre det i myphpadmin som kan hentes her :

http://www.phpmyadmin.net/home_page/downloads.php
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. november 2007 - 14:19 #2
Eller bare denne SQL-sætning:

ALTER TABLE products MODIFY products_model VARCHAR(100)

MEN - pas nu lige på hvis dataene fra det felt også bruges i andre felter i databasen, for så skal de andre felter nok også udvides.
Avatar billede kennith Nybegynder
19. november 2007 - 14:23 #3
Ohh ja selvfølgelig den havde jeg ikke lige overvejet jeg må lige tjekke på "kortet" over databasen.

dstjulle tak for linket men jeg har en editor og havde brug for syntaksen til at gøre det fra komandolinien.

pidgeot smid et svar så får du nogle point
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. november 2007 - 14:33 #4
Værsgo.

I betragtning af hvor meget du udvider feltet med, bør du dog måske overveje om der evt. var et andet felt der passede bedre, eller om det måske ligefrem er en mulighed at tilføje et helt nyt felt. Det afhænger naturligvis af en masse faktorer jeg ikke kan vide noget om :)

Check i øvrigt også der hvor dataene tastes ind for om der er sat en fast maksimal længde på - evt. kan du gøre det hvis det viser sig at den ikke godtager 100 tegn efter feltet er udvidet. Det samme gælder hvis du ved der er noget kode der behandler dataene på en specifik måde - det er ganske vist tvivlsomt, men der kan i teorien være noget kode der afhænger af en længde på 12 tegn.
Avatar billede kennith Nybegynder
19. november 2007 - 14:56 #5
Jeg takker for de gode råd, jeg har kigget på det og kan ikke umiddelbart se det skulle skabe problemer. Du havde ret i der er et andet sted det skal ændres men den havde jeg klaret. Tak for hjælpen