Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. november 2007 - 22:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

adde til "CreateUser" controlle.

Hvordan tilføjer jeg form felter til en "Standard" Create User Controlle, så jeg fx. kan for navn og efternavn med?
19. november 2007 - 11:44 #1
Jeg har aldrig hørt om en "Create User" control. Er det en eksisterende webserver control? Under hvilke gruppe i Visual Studio's ToolBox er den placeret?
19. november 2007 - 11:45 #2
Nå "CreateUserWizard" under "Login"...
Avatar billede torotune Nybegynder
19. november 2007 - 12:11 #3
Det er ikke så svært. I designview klikker du på pilen der får menuen for control'en frem og vælger "Customize Create User Step". Her kan du tilføje de tekstbokse du skal bruge til f.eks. for- og efternavn.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
19. november 2007 - 20:56 #4
men hvor sikre jeg så at dataen der bliver skrevet i formen, bliver skrevet ind i databasen?
Avatar billede torotune Nybegynder
19. november 2007 - 21:58 #5
Det er alt efter hvordan du opbygger den måde dine data bliver skrevet til din DB på. Dvs. via et DAL, eller hvis det skal være simpelt til en start kan du gøre det i din codebehind. Din CreateUserWizard indeholder jo bare en masse controller (dine tekstbokse). Deres værdi indsætter du i databasen som ellers.

Så groft skitseret, hvis du i din CreateUserWizard har:

<asp:TextBox ID="TxtFornavn" runat="server"></asp:TextBox>
<asp:TextBox ID="TxtEfternavn" runat="server"></asp:TextBox>

Så laver du i handleren til din CreateUserWizard FinishButton
en databaseconnection og indsætter værdierne i databasens
relaterede felter:

"INSERT INTO UserTable(Fornavn, Efternavn) VALUES('" & TxtFornavn.Text & "', '" & TxtEfternavn.Text & "');" osv.

Du skal selvfølgelig sørge for at smide nogle parameters på dine tekstbokse i din SqlCommand inden du udfører ExecuteNonQuery()
Avatar billede ieconfig Nybegynder
21. november 2007 - 23:48 #6
Hvis det er Asp.net Membership du vil bruge skal du kigger på Profile til at gemme "ekstra" felter, det er desværre ikke muligt (så vidt jeg ved) at tilføje flere felter til MembershipUser klassen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. september 2008 - 21:53 #7
projektet er droppet, beklager jeg ikke har lukket spørgsmålet noget før. Lig et svar for jeres ulejlighed.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. august 2009 - 15:33 #8
Svarene kom aldrig, lukker spørgsmålet.