Avatar billede jet Nybegynder
18. november 2007 - 17:25 Der er 5 kommentarer

Plakat for ny sport

Hej Grafikere.
Jeg skal forsøge at lave en plakat for at hverve nye udøvere til Shorttrack, som er isens speedway. Hvordan griber jeg det an? Er der er måde at begynde på et plakatdesign? Meningen er at jeg vil forsøge at få forbundet til at betale trykningen, og så lave plads til at lokale arrangementer og træningstider kan tilføjes i et blankt felt forneden. Lidt ligesom kampplakater for Ishockey.
Jet
Avatar billede cot Nybegynder
19. november 2007 - 17:19 #1
Når du siger shorttrack så mener du sådan noget her ikk?

http://www.rollingrock.ch/pictures/speedGalerie/shorttrackTraining.jpg
Avatar billede jet Nybegynder
19. november 2007 - 17:51 #2
Jo, lige præcis. Jeg har ingen ide om hvordan jeg får begyndt på en plakat, men har en del links til fotos fra sporten.
Jet
Avatar billede cot Nybegynder
20. november 2007 - 04:53 #3
Ok, men jeg forstår ikke din post, er det fordi du vil have en til at lave det for dig, eller vil du have hjælp til det?
Avatar billede jet Nybegynder
20. november 2007 - 11:21 #4
Jeg vil gerne have hjælp til en fremgangsmåde for at designe sådan en plakat. Ved godt at det er lidt svært, men nogen plakater ser bare rigtig godt ud, og understøtter budskabet, hvor andre ligner noget der burde være løgn. Findes der inspirationssider, guidelines, eller måske kogebogsopskrifter. Sad og surfede lidt rundt på nogle gallerier i aftes, men kan ikke lige sætte fingeren på de centrale punkter.
Jet
Avatar billede cot Nybegynder
20. november 2007 - 13:11 #5
Hm, du skal jo have et blikfang, sådan at folk ser din plakat, og der er farver, da noget som man ser efter, ikke bar en hvid side med sort tekst (ved jeg godt du ikke har tænkt dig at lave :D). Den skal have nogle gode billeder, og en anden vigtig ting, er at teksten er til at se så det ikke er gul på mørkegul osv. Men vigtigst er blikfanget, folk skal jo se din plakat...