Avatar billede thore Nybegynder
18. november 2007 - 16:51 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få installeret min SATA harddisk

Jeg har haft problemer med min computer, så jeg har måtte pille batteriet ud på mit bundkort.
Nu kan jeg så ikke få installeret min harddisk og xp, da jeg ikke har et diskete drive.

Harddisk: 200GB Maxtor 7200rpm 8MB SATA
Bundkort: Asrock 939S56-M S-939
Avatar billede haverslev Novice
18. november 2007 - 17:07 #1
Avatar billede thore Nybegynder
18. november 2007 - 17:23 #2
Tak for guiden, men der hvor man selv skal skrive ting, hvor finder jeg ud af, hvad jeg skal skrive?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2007 - 19:23 #3
Skal ikke blande mig men prøv at se på http://www.eksperten.dk/spm/804214
Avatar billede thore Nybegynder
18. november 2007 - 20:24 #4
Jeg forstår det stadig ikke. Jeg har hentet en driver der hedder:
SATA_XP_2K_ME_98(R3.03)hvilket filer skal jeg ligge ind i mappen, og hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal skrive i txtsetup.sif filen?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2007 - 20:29 #5
Hm. Link til driveren - Styresystem?
Avatar billede thore Nybegynder
18. november 2007 - 20:48 #6
Driven fik jeg et link til inde fra spywarefri.dk
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=SATA_300_PCI_Adapter_Card_Driver&vgnextoid=e3ce8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD

Hvad tænker du på med styrestystem? Det er XP jeg gerne vil have installeret.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2007 - 21:22 #7
Den skal jeg lige ha`en gang til. Når spywarefri er startet burde de vel også fuldføre - hvad er linket til spywarefri? hvad hedder bundkortet? det er lidt atypisk det du henviser til derfor disse extra spørgsmål, jeg kan bare ikke rigtigt få det til at passe
Avatar billede thore Nybegynder
18. november 2007 - 21:32 #8
Her er linket til tråden på spywarefri http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42627
Jeg blev henvist hertil, da de ikke rigtig kunne hjælpe mere.

Bundkortet hedder: Asrock 939S56-M S-939
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2007 - 21:37 #9
Et øjeblik
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2007 - 21:49 #10
Jeg har fundet de drivere du skal bruge, men jeg kan ikke Zippe og sende dem før i morgen. Du hører fra mig i morgen ca. 07:30
Jeg går ikke ud fra at du har diskettedrev i din computer for så havde alt det her jo været inderlig overflødigt
Avatar billede thore Nybegynder
18. november 2007 - 21:58 #11
Det lyder super, tak. Jeg vil dog ikke kunne afprøve det før ved 17 tiden i morgen.
Nej jeg har desværre ikke et diskette drev.
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2007 - 08:01 #12
Går udfra det er denne du ikke kan zippe ?
http://www.asrock.com/mb/from.asp?Model=939S56-M&s=&T=D&ID=49
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2007 - 08:24 #13
Jeg vil mene at det er disse drivere http://www.helgec.dk/asrock.zip - følg guiden http://www.helgec.dk/sata.html - udpak "asrock.zip" læg de 4 filer i "i386" rediger din SIF fil med følgende

[SourceDisksFiles]
SISRAID2.SYS = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4
[HardwareIdsDatabase]
PCI\VEN_1106&DEV_3149 = "SISRAID2"
[SCSI.load]
SISRAID2 = SISRAID2.SYS,4
[SCSI]
SISRAID2 = "VIA Serial ATA RAID Controller"
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2007 - 13:55 #14
Måske har jeg misforstået noget, men følgende citat stammer fra manualen til dit bundkort

"If you want to install your Windows XP on your SATA HDD in non raid mode, you DON`T NEED to make a sata driver before installation"

Det oversætter jeg som at det har været rent tidsspilde indtil nu, hvis du da ikke agter at køre raid
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2007 - 14:36 #15
Nææ, der er ikke noget du har misforstået, se side 28 her:
http://www.asrock.com/manual/939S56-M.pdf
Avatar billede thore Nybegynder
19. november 2007 - 15:18 #16
Ja der kan man bare se :), så det var bare en enkelt lille ting i BIOS der skulle ændres.
Men så siger jeg mange tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2007 - 15:23 #17
Avatar billede fromsej Praktikant
19. november 2007 - 22:37 #18
Tak for hjælpen.*S*
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2007 - 22:43 #19
Og blandt de mange mærkater man kan få påklæbet for at forsøge at hjælpe efter fattig evne er bl.a. betegnelsen "Idiot" som admin tilsyneladende ingen kommentarer har til
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2007 - 15:22 #20
Kån spørgsmålet afsluttes ??
helgec > den kommentarer kommer dog ikke herfra!
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2007 - 15:22 #21
*Kan
Avatar billede thore Nybegynder
20. november 2007 - 16:02 #22
Jeg kan ikke rigtig finde ud af det der med at give point, en navneboks til venstre?
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2007 - 16:35 #23
Du kan ikke give points før der er lagt et "svar" - jeg lægger et svar nu og du kan derved se "navn boksen" i venstre side.
Om det så er mig, helgec eller os begge der skal have points, det bestemmer du.
helgec skal lige lægge et "svar" også ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2007 - 17:19 #24
Jeg kan hverken købe Softice eller kødben til vovsen for pointene så for at undgå enhver diskussion om hvem der kom med løsningen hopper jeg over. Jeg vil dog forsat mene at det er ejendommeligt at man ikke læser manualen til bundkortet før man rundkaster spørgsmålet, i den aktuelle tråd har jeg lagt rigtig meget arbejde før jeg gjorde mig den ulejlighed at downloade manualen og fandt løsningen
Avatar billede thore Nybegynder
20. november 2007 - 18:00 #25
Jamen så lad vær med at hjælpe en anden gang :). Selvom jeg havde læst det i manualen, havde jeg nok næppe tænkt videre over det. Vi kan ikke alle sammen have lige meget forstand på sådan nogle ting.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2007 - 19:09 #26
Du har så evig ret, tak for din venlige belæring