Avatar billede michaelgm Nybegynder
16. november 2007 - 08:32 Der er 1 løsning

finde næste række med betingelse i subselect

Jeg prøver og finde næste række der har vd.STED=3 og vd.vagt = de vagter den løber igennem.
(SELECT vd.CHECKPUNKT from vd WHERE vd.STED=3)
kan så ikke få det sidste ind.

det er flere vognlob den løber igennem. Og vil så gerne kunne trække en mellemstation ud i et tidsrum og hvor de forskellige busser er på vej hen. og endestation er vd.sted=3

SELECT DISTINCT
TIMEDIFF(vo.SLUTTID,vo.STARTTID) AS TIDDIFF,
DATE_FORMAT(vd.TID,'%H:%i') AS TID,
vd.VAGT,vd.VOGNLOB,vd.CHECKPUNKT, vo.BUS,vo.STARTTID, vo.SLUTTID,vd.LINIE, vd.STED,va.PERSONNUMMER,e.STATION
FROM
vognlob vo
Left Join vogndata vd ON vd.VOGNLOB = vo.VOGNLOB AND vo.PLANPERIODE = '19'
left Join endestationsforkortelser e ON vd.CHECKPUNKT = e.FORKORTELSE
left Join vagt va ON vd.VAGT = va.VAGT AND vd.PLANPERIODE = '19'
WHERE
vo.PLANPERIODE =  '19' AND
vd.TID BETWEEN '1899-12-30 10:00:00' AND '1899-12-30 10:30:00' AND
vd.CHECKPUNKT = 'ovk' AND
va.DATO = '2007-11-16'
ORDER BY
vd.TID ASC
Avatar billede michaelgm Nybegynder
18. november 2007 - 11:39 #1
lukker igen