Avatar billede teamkingpass Nybegynder
15. november 2007 - 20:09 Der er 3 kommentarer

lyd på internettet

Hej.

Jeg benytter Ubuntu 7.10, og har lidt problemer med lyd på internettet.

Når jeg vil se film på internettet, f. eks. på youtube (flash film), er der ingen lyd på; men selve billedet fungere udmærket.

Når jeg ellers benytter mit system til at høre musik på, fungere lyden udemærket.

Det skal dog lige siges at dengang jeg lige havde installeret Ubuntu ville den som udgangspunkt benytte en forkert enhed til lyden.

Jeg har på fornemmelsen at dette er tilfældet, når jeg bruger internettet..

Jeg bruger pt. firefox 2.0.0.8.

Kan dette løses?
Avatar billede teamkingpass Nybegynder
15. november 2007 - 20:56 #1
Det ser nu ud til at jeg har fået løst det problem, men til gengæld er et nyt opstået!

Jeg løste problemet ved at deaktivere det onboard lydkort som var i maskinen i bios. Derefter kunne firefox sagtens afspille lyd på hjemmesider.

Men efter jeg har afspillet lyd gennem firefox og jeg derefter vil benytte XMMS til afspilning, får jeg følgende fejl:

Please check that:

Your soundcard is configured properly
You have the correct output plugin selected
No other program is blocking the soundcard

Hvis jeg i steddet for benytter Rhythmbox musikafspiller fungere lyden udemærket.

Nogen der ved hvorfor XMMS skaber sig?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
15. november 2007 - 20:57 #2
hvad version af alsa har du?

åben en terminal og skriv: alsamixer  og tryk enter

king i midten, top og aflæs versionsnummeret, afslut med at trykke på Escape

/psycosoft-funware :)
Avatar billede teamkingpass Nybegynder
17. november 2007 - 12:03 #3
Alsamixer v1.0.14

Jeg kan desuden se følgende om mit lydkort:

Card: C-media PCI CMI8738-MC6