Avatar billede farnholdt Nybegynder
15. november 2007 - 12:00 Der er 1 kommentar

Opdatering af db

Hej eksperter

Jeg har følgende kode:

<%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" Inherits="eConstructor.IUserControl" %>
<%@ Import Namespace="System.Security.Cryptography" %>
<%@ Import Namespace="eConstructor.BLL.Membership" %>
<script runat="server">

</script>
<div>
<h1>Nye Butikker</h1>
<br />

            <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource1" Width="100%" AllowPaging="True" EmptyDataText="Ingen nye butikker!" PageSize="25">
                <Columns>
                    <asp:BoundField DataField="StoreGroupName" HeaderText="K&#230;de" SortExpression="StoreGroupName"> <ItemStyle CssClass="list" /> </asp:BoundField>
                    <asp:BoundField DataField="StoreName" HeaderText="Butik" SortExpression="StoreName"> <ItemStyle CssClass="list" /> </asp:BoundField>
                    <asp:BoundField DataField="StoreGuid" HeaderText="GUID" SortExpression="StoreGuid"> <ItemStyle CssClass="list" /> </asp:BoundField>
                    <asp:CheckBoxField DataField="Active" HeaderText="Status" SortExpression="Active" Visible="False"> <ItemStyle CssClass="list" /> </asp:CheckBoxField>
                    <asp:ButtonField CausesValidation="True" Text="Opdater"><ItemStyle CssClass="list" /></asp:ButtonField>
                </Columns>
            </asp:GridView>
            <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:eConstructor %>"
                SelectCommand="SELECT StoreGroup.StoreGroupName, Store.ItSupplierId, Store.Active, Store.StoreName, Store.StoreGuid FROM Store INNER JOIN StoreGroup ON Store.StoreGroupId = StoreGroup.StoreGroupID WHERE (Store.ItSupplierId = 3) AND (Store.Active = 0)">
            </asp:SqlDataSource>

</div>

og mit spørgsmål er: Hvordan får jeg buttonfielded "opdater" til at sætte checkboxfielded med datafielded = "active" til 1 fra o af ?

Håber i forstår spørgsmålet! 100 point på højkant
Avatar billede neoman Novice
15. november 2007 - 13:14 #1
fatter nada :) hvis du vil ændre på en kontrol som er inde i dit gridview so mresultat af et klik på en knap så skal du bruge dette: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.gridview.rowcommand(VS.80).aspx
ogderinde finder du så checkboxen og sægtter den til havd den nu skal sættes til.
Det kræver at du IKKE sætter Visible=False på kolonnen, fordi med Visible=False optræder den slet ikke i gridviewet, og kan ikke tilgås fra eventhandleren.

Hvis du skal have opdateret din database så skal din sqldatasource også have en UpdateCommand defineret, medmindre du opdaterer i en helt anden handler.