Avatar billede wl2000 Nybegynder
14. november 2007 - 20:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Prikker i word 2007 som mellemrum

Hej alle :-)

Har installeret det nye Word 2007 på min computer, det er flot, men har et stort problem. Når man skriver i et word-dokument, og trykker på mellemrumstasten, laver den godt nok et mellemrum, men samtidig en lille prik, i hvert mellemrum !! Har prøvet at skifte skrifttype, men det hjælper ikke. Hvad sker der ? :-O

På forhånd tak !
Avatar billede be_nice Juniormester
14. november 2007 - 20:27 #1
Jeg formoder ikke at "prikkerne" kommer med ud når du printer?

Prikkerne skyldes de indbyggede "intilligente" kontroller, der bl.a. checker for ekstra mellemrum, for mange gentagede tegn m.m. - så det er forklaringen på dine "problemer"

/Be_Nice
Avatar billede lakridserne Nybegynder
14. november 2007 - 20:30 #2
du er kommet til at slå en tast til der gør at den viser prikkerne.
tryk på q'et med en streg bagefter, og så skulle det være slået fra igen.
Avatar billede be_nice Juniormester
14. november 2007 - 20:31 #3
Hov, kom lige i tanke om at du måske kører med indstillingen "Vis/Skjul" slået til - den opfører sig på samme måde i min Word 2003, og viser således en "prik" i mellemrum, samt tegn for linieskift hver gang du trykker på "Enter".
Mon det er den der driller dig?
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
14. november 2007 - 20:34 #4
Tegnet ser nogenlunde sådan ud -->> ¶
/Be_Nice
Avatar billede wl2000 Nybegynder
14. november 2007 - 21:57 #5
Det er lige præcis den der er tale om !! Hvordan fjerner man den siger du ?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2007 - 22:04 #6
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2007 - 22:07 #7
Ved ikke om det er det samme i 2007 udgaven, men i min udgave kan du også:
Funktioner -> Indstillinger -> Vis -> Fjern flueben i "Tabulatortegn"
Avatar billede wl2000 Nybegynder
14. november 2007 - 22:11 #8
hvordan accepterer man svar ??
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2007 - 22:13 #9
Markér be_nice i boksen nederst til venstre, og klik på "Accepter"
Avatar billede be_nice Juniormester
15. november 2007 - 08:44 #10
Tak for point.
/Be_Nice