Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 15:41 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvad skyldes dette problem?

Hey exp.

Er rimelig ny i dette, og har hentet Visual Studio Express pakken ned, hvori Microsoft SQL server også er i...

Nu er jeg stødt ind i et problem - jeg skal add'e en add connection -> Så under ServerName kan den finde en som hedder "NC" -> så klikker jeg i Use Windows Authentication og under Select Database kan jeg ik vælge nogen da der ikke er oprettet nogle.... Når jeg trykker OK, så kommer der en fejl: "An error has occured while establihing a connection to the server. When Connecting to SQL server 2005, this failure may be caused by the fact that under de default settings SQL server does not allow remote connections. (Provider: Names Pipes Provider, error 40 - Could not open connection to SQL server) - Hvad går der galt her... Jeg har ikke pillet ved noget, det hele er standard indstillinger som den selv installerede da jeg hentede det...
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 15:55 #1
Hvordan gør du alt dette ? Det nemmeste er simpelthen at tilføje en ny database - når du skal have tilføjet en ny side til projektet/sitet vælg i stedet for en sql database. Så laver den selv connection string og alt det pjat.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2007 - 16:02 #2
og ellers kunne du vist bare have engivet et navn, så prøver den, så vidt jeg husker, at oprette den, hvis den ikke eksister i forvejen.. men nemmeste løsning er overstående :)
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 16:11 #3
Jeg har fulgt denne: http://www.asp.net/Guided-Tour/s2.aspx

Dog kunne jeg ik få lov at gøre som der står under "Setting up your database"
Der står under det punkt:
2. Navigate to Start | Run. In the Open field, paste the following command, modify it for your machine name (or "localhost"), and then click OK:

"C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\binn\SQLCMD" -S "machine-name\SqlExpress"

Når jeg så trykker på OK, så kommer den bare med "Windows kan ikke finde........" Stien er korrekt og det hele, så ved ik helt hvad jeg gør galt der...
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 16:13 #4
prøv at glemme det et øjeblik, og sig hvad resulatet er hvis du gør som jeg skrev 14/11-2007 15:55:25
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 16:26 #5
Så kan jeg godt oprette en database...

Hvordan får jeg så importeret det sql over, som den tutorial fil har som der er på http://www.asp.net/Guided-Tour/s2.aspx
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 16:42 #6
Har lige gjort det og den har lavet en pubs db  har du ersattet "machine-name" med navnet på din maskine ?
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 16:44 #7
Jep, har skrevet : "C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\binn\SQLCMD" -S "NC\SqlExpress"

Men den siger bare stien ikke eksisterer
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 16:46 #8
AHhh, nu fik jeg det til at virke... JEg havde ikke tager "" med da jeg skrev ind, det skulle jeg åbenbart...

Men tak for hjælpen... Ligger du et svar
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 16:47 #9
enten findes den ikke eller også har du tastet noget galt.
har du C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\binn\SQLCMD ? Hvis du har så prøv igen at copy/paset det hele ind Kør-boksen incl "-tegn osv !!!
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 16:47 #10
hehe jeps
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 16:50 #11
Nå nej, ikke helt færdig endnu... Stadig når det er man skal gøre som i den tutorial til at Add Connection, så kan den stadig ik connecte...
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 17:03 #12
Og stadig samme indstillinger som før...
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 17:03 #13
Je ganer ikke noget om det jeg plejer at famle mig frem:)

NU har jeg lige lavet et nyt cs website, og åbner Server Explorer.

Jeg højreklikker på DataConnections og navigerer ned til pubs.mdf som sidder inde i
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data åbner den og fluks kan jeg snakke med den
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 17:05 #14
Det er nok ikke der den skal ligge faktisk, men være i din App_Data mappe i din applikation
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 17:10 #15
Prøv at tag et kig på www.meet-me.dk/screenshot.jpg
Så kan du se jeg ikke kan vælge den der hedder pubs eller noget ?
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 17:11 #16
The page cannot be found
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 17:15 #17
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 17:19 #18
Nej nej nej, mig der har lavet helt ged i den :) Læste lige tutorialen igennem igen, og Server Name skulle være: NICKY\sqlexpress - derfor den ikke kunne finde
Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 17:19 #19
Anyway, thx for din tid, du får lige point
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 17:22 #20
det ser lidt anderldes ud hos mig for jeg har vs2005. Har du prøvet at bruge rubrikken  under "Select or enter.." til at navigere ned til din database ?
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 17:22 #21
ah okie :)