Avatar billede arseny_sln Nybegynder
13. november 2007 - 14:41 Der er 11 kommentarer

Trådløst internet på kollegium - problemer,

Hej,

Jeg har prøvet at sætte et trådsløst netværk op på mit kollegieværelse vha en WLAN router, som jeg havde brugt, mens jeg boede i huset hos forældene. Det er en standard Netgear WGR614v6 router, som blev købt i TDC-butikken for over 1½ år siden.
Jeg har prøvet at forbinde routeren med net-stikket i væggen med et lige CAT5-kabel, og routeren blinkede, som den burde. Min bærbar kunne sagtens finde netværket og oprette forbindelsen til det, men der var ingen forbindelse med internettet.

Hvordan kan jeg løse problemet? Duer min router ikke? Jeg kan se, at et par andre beboere har oprettet deres trådløse netværks, så det må være muligt.
På forhånd tak.
Mvh. Arseny
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2007 - 16:45 #1
Har du husket at nulstille router til standard?
Får den tildelt IP adresse?
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
13. november 2007 - 17:44 #2
Hvordan nulstiller man routeren?
Hvor kan man se dens ip?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2007 - 20:02 #3
Nulstil router ved at logge ind på dens web interface - typisk enten http://192.168.2. eller http://192.168.1.2 og find punktet der vedr. nulstilling af router.

Du kan se din ipadresse ved at skrive ipconfig /all i kommando prompt.
For at starte kommando prompt - gå i start - kør - skriv cmd og klik på ok.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2007 - 20:02 #4
rettelse!
typisk enten http://192.168.2. eller
Rettes til typisk enten http://192.168.2.1 eller
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
13. november 2007 - 23:15 #5
Det lykkes mig ikke at logge ind på routerns interface. Jeg har prøvet forskellige adresser, men der vises altid "Websiden kan ikke vises".
Min IP-konfiguration ser således ud
[url=http://img219.imageshack.us/my.php?image=myipconfigtz8.jpg]
Kan man gøre mere ved det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. november 2007 - 23:24 #6
Du burde nu kunne komme ind på 192.168.1.1
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
13. november 2007 - 23:31 #7
Det har jeg også prøvet, men det virkede som sagt ikke. Måske er der nogen netværksindstillinger på pc'en, der skal ændres?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2007 - 08:54 #8
Ifølge dine indstillinger har du adgang. Nu skriver du vist ikke hvilken WLAN router det er, men find i manualen hvordan du får adgang. IP-en er ret sikkert 192.168.1.1, og så skal du så bruge det portnummer, den pågældende router anvender. Noget i retning af http://192.168.1.1:xxxx/
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
14. november 2007 - 11:00 #9
Jo, jeg skrev i spørgsmålet, at det var en Netgear WGR614v6 router. På bunden af den står der 192.168.1.1 og user: "admin", password: "password", men jeg kan ikke logge ind. Hvordan finder jeg portnummeret, routeren bruger?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2007 - 11:31 #10
Det skrev du jo også ;)  Der er en manual her: kbserver.netgear.com/pdf/wgr614v6_ref_man_20Apr05.pdf
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2007 - 11:31 #11