Avatar billede larskhansen Nybegynder
13. november 2007 - 09:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af SSIS pakke fra arbejdsstation

Hejsa,

Jeg har en server med SQL 2005 installeret. I denne SQL har jeg en SSIS pakke som kører hver nat.

Men brugerne vil gerne kunne køre denne pakke midt på dagen hvis der er kommet vigtige opdateringer.

Brugerne har ikke remote adgang til serveren og de har heller ikke SQL Server Management installeret.

Hvordan hulen gøres dette?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
13. november 2007 - 20:55 #1
Mjaaa... hvis de ikke har SSMS installeret så må du jo næsten udvikle en lille webside eller sådan noget og så via websiden trigge pakken/ jobbet. På den måde kan det også logges hvem der kører den og hvor ofte ;-)

Nu kender jeg jo ikke lige den tekniske formåen hos brugerne, men ellers kunne det måske være muligt at installere SQL Expressen (der er jo endeligt kommet et fint brugerinterface magen til SSMS) og connecte til din packageserver!
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
15. november 2007 - 09:04 #2
En måde at løse det på, er at du har en jøb/kørsels tabel, hvor brugerne bestiller en kørsel. Så kan du have en SSIS pakke som kører hvert minut (eller det interval som nu måtte passe) og checker om der er nye jobs som skal startes.

Derved undgår du at skulle håndtere sikkerhed i at tillade brugerer at kunne starte SSIS pakker selv, da det vil være SQL Server Agent som kører en master pakke.

Brugerne skal kun have adgang via en applikation til at skrive data ned i en bestemt tabel.
Avatar billede larskhansen Nybegynder
06. april 2008 - 13:21 #3
svar