Avatar billede patrickabrahamsen Nybegynder
12. november 2007 - 17:29 Der er 3 kommentarer

GPS på mobiler / PDA

Jamen dog.
Ganske enkelt. Det er dejlige med alle de GPS mobiler der er på markedet. Men når vi nu bor her i Grønland og der ikke findes nogle kort over området til disse såkaldte GPS telefoner. Så sidder jeg og tænker, om der er en mulighed til at få telefonen/PDA, Her snakker jeg om en HTC TyTn II, til at opføre sig som en "rigtig" GPS. Som de små håndholdte man tager med ud og vandrer i bjergene med, eller sejler en lang tur med....
Er det mon muligt?
Avatar billede a1a1 Novice
12. november 2007 - 17:46 #1
dvs. du "bare" vil have koordinaterne?

Det burde/skal være muligt, har desværre ikke selv en med gps så jeg kan teste
Avatar billede patrickabrahamsen Nybegynder
12. november 2007 - 17:59 #2
Ja så man kan se hvor man er, og måske for eksempel have lagt Base Camp ind, så man også kan se hvor man skal hen fra hvor man står...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. november 2007 - 19:06 #3
De fleste enheder med indbygget GPS har også et simpelt program til aftestning af GPS´en - som netop kommer med koordinater og antal satelitter som info.

Et regulært GPS program (uden kort indlagt at forstå) har jeg ikke hørt om.

Dog burde det ikke være særlig svært at lave - så det findes med garanti "et sted derude".

Men skal du bare bruge de bassale informationer (nuværende position), bør alle enheder med GPS kunne bruges.