Avatar billede torotune Nybegynder
12. november 2007 - 12:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udføre job hver dag på klokkeslet

Hej,

Kan man i asp.net lave en funktion der hver dag på et givent tidspunkt trigger en event, hvor man kan køre en eller anden form for metode. Jeg tænker på at lave en form for statistik hver dag kl. 12.00 f.eks. der tæller antallet af records i databasen, og herefter gemmer det. - Eller skal den slags køres direkte fra datasen? (MsSQL)

Mvh.
Avatar billede neoman Novice
12. november 2007 - 13:10 #1
Nej det kan man ikke direkte.
http://www.eksperten.dk/spm/755595

Man kan strikke noget sammen som kører hvis der er brugere på (og f.eks. først checker om det nu har gjrot det det skulle denne dag eller ej) men ellers kan man ikke være sikker på at applikationen er oppe at køre på et bestemt tidspunkt.
Avatar billede torotune Nybegynder
12. november 2007 - 13:53 #2
Okay, de var ærgeligt. Men så skal man lave noget i retning af at tjekke ved hvert login eller side-request, om det er den første request på dagen, og hvis det er, udfører man så jobbet?
Avatar billede neoman Novice
12. november 2007 - 14:17 #3
Noget i den dur - du kan f.eks. kigge på diskussionen her: http://www.velocityreviews.com/forums/t75527-equiv-of-a-cron-job.html

Prøv at google på "cronjob asp.net" eller "schedule job asp.net" der er lidt forskelligt derude.
Avatar billede torotune Nybegynder
12. november 2007 - 17:23 #4
Ok, jeg lavede det med at tjekke med dagens første request på siden. Smid gerne et svar :-)
Avatar billede neoman Novice
12. november 2007 - 18:30 #5
:P
Avatar billede torotune Nybegynder
12. november 2007 - 18:42 #6
Tak for hjælpen.
Avatar billede torotune Nybegynder
12. november 2007 - 18:42 #7
Hov, kom til at trykke forkert, prøv lige igen :-)
Avatar billede neoman Novice
13. november 2007 - 10:37 #8
2:P