Avatar billede vilvide2 Nybegynder
11. november 2007 - 17:07 Der er 1 kommentar

programmering af microchip

Hej

Jeg vil gerne lave et hoppy projekt med en micro chip AT89s8253. jeg har alt hardware, men jeg mangler lidt hjælp til hvilken programmerings sprog jeg skal bruge samt lidt læsning omkring dette (helst på dk). og en complier der virker til dette sprog

mvh steen
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. november 2007 - 18:37 #1
hvis jeg var dig så ville jeg nok begynde at lærer C (dvs, forkert emne :) )
program der kan du kigge på det atmel selv tilbyder http://www.atmel.com/dyn/products/tools.asp?family_id=604#801

men kan desværre ikke hjælpe dig med hvad du skal gå igang med at læse.. udover du kan købe en "lær C" bog