Avatar billede globen Nybegynder
09. november 2007 - 10:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Soloution/Project filer

Hej eksperter!

Jeg har lige et spørgsmål til soloution og project filer i .net. Indeholder de blot oplysninger om hvilke filer der ligger i den pågældende løsning.

Det som er vigtigt for mig og vide, er om disse filer kun bliver ændrer tilstand, når der bliver tilføjet eller fjernet filer i løsningen.
Avatar billede globen Nybegynder
09. november 2007 - 10:12 #1
Det er egentlig ikke så meget et spørgsmål vedr. .net som det er vedr. visual studio.

Kan en ændring i en eksisterende fil forusage ændringer i den pågældende project fil?
Avatar billede lord_mike Nybegynder
10. november 2007 - 19:33 #2
Forkert...

project filerne holder også styr på referencer til diverse dll / ocx etc.. filer.
Og de er derfor nødvendige, da man for at lave en GUI skal have refereret til system.drawing...

-Mike
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 02:08 #3
Mere generelt, så indeholder filerne de nødvendige instruktioner til at kunne builde.
Avatar billede globen Nybegynder
13. november 2007 - 08:46 #4
Vil det så være korrekt at sige, at soloution/project filerne kun ændrer tilstand, når der bliver tilføjet eller fjernet filer og referencer?
Avatar billede lord_mike Nybegynder
13. november 2007 - 15:22 #5
Skulle man mene... Dette er sjældent tilfældet...

Som programmør synes jeg det er god skik at få et program til at gemme alle indstillingsfiler i en enkelt rutine som man kalder når programmet / sessionen lukkes. Derved sikrer man sig at man ikke skal tjekke en given variabel for at se om der er ændret noget.

Det sikrer også imod programmeringsfejl hvor man 'glemmer' at sætte en variabel eller to til nogle værdier som gør at programmet senere hen ved at den skal gemme indstillinger.

Ved det ikke, prøv selv at teste.