Avatar billede coolcom Nybegynder
08. november 2007 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PNG 32 med blå baggrund

Hey..

Har lidt problemer med transperante bilelder.
Jeg vil ikke benytte .gif da det giver nogle MEGET pixlede billeder, hvilket også gør sig gældende for png 8.

Derfor har jeg så valgt png 32, MEN:

I Internet explorer 6 kommer der en lyseblå kasse uden om billedet. Hvordan kan jeg få den væk, så det kun er billedet man ser?
Avatar billede w13 Novice
08. november 2007 - 23:42 #1
En lyseblå kasse? En ramme? Det er ikke noget, der kan løses med "border:0;" i CSS?
Avatar billede coolcom Nybegynder
09. november 2007 - 08:28 #2
Det er ikke en "kant".
Det er nærmest en lyseblå baggrund der bliver sat ind der hvor billedet faktisk skulle være transperant.

Det er ikke en fejl ved mig, da jeg har læst flere steder at det er et generelt problem i Internet explorer 6.
I Internet explorer 7 og andre browsere er problemet løst, men da IE 6 stadig er meget udbredt går det ikke at der er lyseblå baggrunde over det hele.

Jeg har set et sted at man kunne skrive noget før billedet, for at få det væk, men det fik jeg ikke rigtig til at virke.
Avatar billede virkerikke Nybegynder
09. november 2007 - 11:05 #3
har du kigget her
Avatar billede virkerikke Nybegynder
09. november 2007 - 11:05 #4
Avatar billede coolcom Nybegynder
09. november 2007 - 16:37 #5
Tak..Så virker det:D

Smid et svar:P
Avatar billede virkerikke Nybegynder
10. november 2007 - 11:39 #6
det var så lidt
Avatar billede nnb Nybegynder
11. november 2007 - 12:00 #7
Mystisk fejl, Prøv evt om du kan finde den på www.google.dk