Avatar billede z4nd3r Nybegynder
08. november 2007 - 21:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan denne CPU bruges?

Hej eksperter!

Min computer vil ikke vise noget skærmbillede... Kan det have noget at gøre med at CPU'en ikke kan bruges i Bundkortet?

Mit Bundkort:
MSI P965 Neo-F

Min CPU:
Intel Core 2 Duo E6750 Conroe

Håber der er nogen der ved mere end mig..!! :D

På forhånd tak!
Avatar billede matcho Nybegynder
08. november 2007 - 22:38 #1
Som jeg læser på msi hjemmeside så skal bundkortet være version 2,1 (står på bundkortet) og bios 3,7
http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodcpusupport&prod_no=1275&maincat_no=1&cat2_no=170&cat3_no=#menu
Avatar billede konge-k Nybegynder
09. november 2007 - 01:24 #2
nej det er det ikke. du kan sagtens bruge den cpu i det bundkort.

du kan læse om dit bundkort her
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=236814
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
09. november 2007 - 16:12 #3
Jeg har har selv, fundet ud af dette...

Mit bundkort kan maks tage en bushastighed på 1066, men min CPU kører på 1333...

Det kan vel godt være årsagen til mine problemer, ik'?
Avatar billede matcho Nybegynder
09. november 2007 - 17:12 #4
når jeg kigger på MSIs hjemmeside så er der ingen P965neo-F,
Men p965 neo,p965neo-FV2,+platinium 0g de kan alle bruge 6750
Det link jeg skrev er tilFv2 så måske skal du kigge efter på kortet hvilken version du har.
Avatar billede konge-k Nybegynder
10. november 2007 - 12:54 #5
jo det kan det godt.. bundkortet og cpu skal helst have sammen bushastighed, men du kan godt sætte den ned på hastigheden på cpu, det ville godt kunne virke, men det er bare ikke optimalt for dig hvis du vil have det fulde ud af din cpu, så jeg vil sig køb nyt bundkort, eller sæt bushastigheden ned på cpuen.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
10. november 2007 - 22:59 #6
Ja for jeg kiggede også lige ved MSI http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodcpusupport&prod_no=265&maincat_no=1 og hvis man kigger ved Core 2 Duo E6750 står der bare "NO". Så det står egentlig meget klart for mig at det er et andet bundkort jeg skal have...

Er der noget at anbefale? Jeg vil gerne beholde den PSU som jeg har nu, og den kan ikke trække de der SLi bundkort hvor der 8pin ATX...
Avatar billede matcho Nybegynder
11. november 2007 - 00:00 #7
Hvor stor er din PSU?
For man kan købe omformerstik fra 4pins til 8pins.
Avatar billede matcho Nybegynder
11. november 2007 - 00:02 #8
Kig efter et P35 kort eller 650i men bedre 680i.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
11. november 2007 - 00:34 #9
Jeg vil gerne have det der hedder P35 Neo3, men det synes jeg ikke at kunne finde nogen som helst steder!

Såeh... sådan et P35 Neo vil da ikke være helt ved siden af!

Men for lige at svare på dit spørgsmål så er min PSU på 550 watt
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
11. november 2007 - 10:15 #11
Jamen det var nemlig også det jeg kiggede på (er nemlig lige blevet klogere) da jeg skulle finde et...

Endelig fik jeg et svar der ser ud til at få min computer til at virke! Fire lange uger...

Vil du have nogle point, må du da vidst hellere til at få lagt et svar! ;)

Mange tak for hjælpen! :D
Avatar billede matcho Nybegynder
11. november 2007 - 10:19 #12
Håber det lykkes
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
11. november 2007 - 10:28 #13
Det gør jeg selvfølgelig også! haha... :P