Avatar billede gurly Praktikant
07. november 2007 - 22:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

findes der et bedre alternativ til at bruge dyn dns

Jeg har min ejen server på min ejen internet linie
jeg bruger i øjeblikket dyn dns til at få et navn i stedet for bare en ip adresse, men det kører ikke altid for godt, det er som om jeg af og til bliver smidt af dns servicen så man ikke kan komme ind på hjemmesiden, logger jeg på dyndns kontoen og klikker "gem ændringer" så køre det gerne igen (selv om jeg intet ændrede)  og nogle dage er de helt nede, få eller flere timer, så jeg er ved at være lidt træt af det.

og så er spørgsmålet, hvordan gør jeg min server mere drift sikker ?
hvad hvis jeg køber et domain navn, hvil jeg blive mere drift sikker af det ? ville jeg ikke stadig væk være afhængig af en eller anden dns service også ? eller hvordan får man ellers et domain til at pege på min ip adresse ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. november 2007 - 22:43 #1
Jo, du er afhængig af en DNS-udbyder. Køber du eget domæne, mener jeg du kan sætte det op hos gratisdns.dk som dynamisk DNS.

Men skal du bruge det til noget "vigtigt", så er det vel bare at få en fast IP-adresse.
Avatar billede gurly Praktikant
07. november 2007 - 23:10 #2
jeg har en fast ip adresse
Avatar billede gurly Praktikant
07. november 2007 - 23:11 #3
kan jeg så undgå noget gratis dns, og hvordan ?
Avatar billede showsource Seniormester
09. november 2007 - 11:47 #4
Hvis du har fast ip, så opret gerne en konto på www.gratisdns.dk
Køb et domainnavn hos dem, og brug det som navn.

gratisdns.dkfungerer iøvrigt fint! :O)

Og nej, du kommer ikke uden om noget dns halløj
Avatar billede gurly Praktikant
11. november 2007 - 11:49 #5
ok, så kan det være lige meget, vil helst være udgift neutral nemlig, ville muligvis have haft betalt for et domain hvis det kunne gøre serveren mere drift sikker, men hvis jeg ikke slipper for noget dns, så kan det være lige meget. jeg kan se at gratis dns selv har "listet op" hvad de har haft af fejl / nedbrud den senere tid, så de køre altså heller ikke med 100% oppe tid

Takker for svaret, lig venligst svar begge to  c",)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2007 - 11:53 #6
Jo, deres DNS har faktisk haft 100% oppetid. At en enkelt DNS-server går ned et stykke tid, betyder ingenting, når der er 5.
Avatar billede showsource Seniormester
12. november 2007 - 01:01 #7
Og din udgift ved et domainnavn, bliver så oprettelse ( køb ), og derefter det årlige gebyr på 45,- incl. moms til dk-hostmaster.
Avatar billede showsource Seniormester
12. november 2007 - 01:05 #8
Og b.t.w. da jeg oprettede mit første domain, kostede det 75 ( eller 65 ) om året, men prisen er siden faldet :O)
Avatar billede gurly Praktikant
12. november 2007 - 12:49 #9
erikjacobsen > ville du ikke have point ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2007 - 13:22 #10
Nej tak.