Avatar billede webber89 Nybegynder
06. november 2007 - 16:01 Der er 11 kommentarer

Net betalling

Hej jeg har en hjemmeside hvor jeg gerne vil til at sælge nogle produkter fra. den er lavet i php og html, men hvordan for jeg mulighed for at kunder kan betale med dankort via hjemmesiden. og forklar meget gerne hvordan det fungere.
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. november 2007 - 16:06 #1
Du opretter en aftale hos pbs-international.dk som godkender, at du må kunne modtage betaling med dankort. Derefter kan du tage fat i en godkendt gateway som håndtere betalingerne.

Priser hos PBS http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677

Godkendte gateway: http://www.pbs-international.dk/48756BF4-4509-48BC-9E7D-E7F0C491CD9F.W5Doc
Avatar billede webber89 Nybegynder
06. november 2007 - 16:10 #2
tak bacardil
men er også meget interesseret i hvordan det virker i det kunden køber produktet, hvordan fungere det?
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. november 2007 - 16:14 #3
De fleste steder, der vil du få adgang til en API som du kan implementere i din kode, så når folk køber noget og vælger køb, så indtaster de kort info som sker hos den gateway du har valgt.

Derefter vil købet stå i en admin hvorfra man kan hæve beløbet som dog ikke må ske før en vare/ydelse leveres / sendes.

Nogle steder skal man manuelt hæve pengene og andre steder kan det sikkert ske automatik igen efter hvor dyr en løsning du vælger.
Avatar billede webber89 Nybegynder
06. november 2007 - 16:21 #4
hvordan sikre kunden sig at den pris der bliver vidst på skærmen også er det der bliver trukket?
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. november 2007 - 16:39 #5
Ved at det andet ikke er lovligt.
Avatar billede webber89 Nybegynder
06. november 2007 - 16:40 #6
ja men er der ikke noget sikkerhed for kunden i den forbindelse
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. november 2007 - 16:47 #7
Jo da.. Banken/PBS
Avatar billede webber89 Nybegynder
06. november 2007 - 16:55 #8
ok
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
07. november 2007 - 09:37 #9
Mht. til sikkerheden kan du sagtens sikre dine (og kundens) oplysninger på en lang række måder. Der kan fx bruges en MD5-løsning (en slags kryptering af dataene), til når data sendes fra Internetforretningens betalingsformular til betalingsgateway og tilbage igen. Denne MD5-løsning sørger for, at de rigtige data sendes frem og tilbage, uden at kunden har haft mulighed for at ændre dem.
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
07. november 2007 - 09:41 #10
Hvis du vælger en af de mere seriøse gateways på ovenstående liste, har de også en lang række kodeeksempler du kan bruge. Hvis du har spørgsmål kan du også sende dem til mig på fessor9000@gmail.com (kun generelle spørgsmål, kan/vil ikke hjælpe med al din kode).
Avatar billede theprofessor Nybegynder
06. december 2007 - 10:14 #11
nr 1: du skal have en "merchant account" (firmakonto) på banken med minimumssaldo (kaution)
nr2: du skal være MOMS regisreret
nr 3: din webshop skal have en modul der tager både DK og udenlandske kreditkort med smartcard, det kræver hardware-coding, eller du skal købe en webshop der tager imod internationelle kreditkort
nr 4: du skal have en CRM system til at håndtere kreditor/debitor management