Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
06. november 2007 - 10:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skal mit Chipset ikke bruge en Driver

Hej jeg har et ASUS M2A-VM HDMI bundkort og har netop downloadet Chipset driverne til det eller det troede jeg at jeg havde , men de virker ikke , og de drivere der følger med bundkortet på en cd de virker heller ikke ..
Kan det være rigtigt at der ikke skal bruges drivere til Chipsettet når der er installeret VISTA 32bit,,,
syntes nemlig kun driverne er til Linux pg Vista 64 bit
Og når jeg prøver at installere nogle drivere, kommer den med beskeden at styresystemet ikke er understøttet.
Avatar billede tonygk Nybegynder
06. november 2007 - 11:00 #1
Her kan du downloade alle drivere (inkl. chipset) til dit bundkort. Husk at du først skal vælge dit OS.
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M2A-VM

Direkte link til Chipset driver til Windows vista:
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/AMD_Chip_Vista.rar
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
06. november 2007 - 13:04 #2
det virker altså underligt men det virker som om at mit bundkort ikke vil ha nogle chipset driver installeret.Den vil ikke installere de overnævnte drivere
Avatar billede tonygk Nybegynder
06. november 2007 - 13:10 #3
Prøv at opdatere BIOS. Hvis det driller med det første, kan du opdatere det med en diskette/CD under boot med dos version af bios update (link 2).

Windows
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socketAM2/M2A-VM/1501.zip

DOS
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socketAM2/M2A-VM/1501.zip
Avatar billede tonygk Nybegynder
06. november 2007 - 13:11 #4
Nåh, det er åbenbart det samme fil som Asus har frigivet.
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
06. november 2007 - 13:46 #5
Nu har jeg kigget rundt på nettet og det lader åbenbart til at der ikke skal installeres drivere da Chipset er AMD og Cpu også er AMD , så kan de måske snakke sammen uden problemer.. det er bare et gæt siden der er ret mange der ikke har installeret drivere..
Hver gang jeg vil installere drivere til bundkortet så er det da også en ATI installation der starter om , så det lader til at der kun ligger Drivere til onboard grafikkortet...
Avatar billede tonygk Nybegynder
06. november 2007 - 14:00 #6
Det lød ellers at du har problemer. Hvis du ikke kan konstatere driver mangel eller lign. i enhedshåndtering, er der ikke grund til at lægge nogen driver på.
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
06. november 2007 - 14:06 #7
Ja der mangler ikke noget i enhedshåndteringen så alt må jeg vel formode er ok.

Point hvordan uddelser jeg det??
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
06. november 2007 - 14:08 #8
hmm der er godt nok en der hedder Andre enheder som jeg ikke lige ved hvad er, den er med gul trekant , så et eller andet er der nok galt , men det køre som det skal
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
06. november 2007 - 14:09 #9
hmm nu er den sgu væk igen , det klarede vista selv åbenbart ,, måske derfor der med store bogstaver står Vista Certified på æsken
Avatar billede tonygk Nybegynder
06. november 2007 - 14:21 #10
Her er svar, hvis du vil give point.
du skal mærkere dem som du vil give point og acceptere svaret.