Avatar billede carstensuurland Nybegynder
05. november 2007 - 18:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lokal backup af db der ligger remote

Hej Eksperter

Jeg har en MSSQL database liggende hos Surftown.
Jeg har mulighed for at connecte til Surftown via min lokale Enterprise Manager.

Jeg vil meget gerne have en lokal backup af den database der ligger hos Surftown. Er det overhovedet muligt?

Når jeg tager en backup fra min Enterprise Manager, kan jeg udpege en backup flder, men det ser ud til, at det udelukkende er stiangivelser lokalt på deres server.

Hvordan får jeg "min egen backup"?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. november 2007 - 22:50 #1
Ja... det er muligt. Nu ved jeg ikke lige hvordan Surftown er opsat rent sikkerhedsmæssigt, men hvis alt fungerer som det skal kan du angive en ip-adresse med tilhørende path:
\\xxx.xxx.xxx.xxx\share\...

Der er et par krav til den path, for det første skal den kunne nåes udefra uden authentication og for det andet skal du have skriverettigheder - det i sig selv kan være svært, men ikke umuligt.

En anden mulighed er jo at dumpe filen til dit eget webhotel, der burde du både have skriverettigheder og kunne nå indefra :). Du kan herefter ftp'e din backup til din lokal maskine.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. november 2007 - 16:37 #2
Hey.. forresten.. jeg har måske en nemmere måde at gøre det på! Vend lige tilbage så...
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
25. juni 2008 - 23:11 #3
Lukket