Avatar billede zeuner Nybegynder
05. november 2007 - 00:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

diskfrakmentering med mærkeligt resultat

Hej

Jeg har netop kørt en diskfrakmentering...

Efterfølgende er alle min mails i min indbakke (outlook express) forsvundet???

Kan de redes eller genfindes? og har frakmenteringen noget med det at gøre... det er det eneste nye der er sket

Kim
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 01:05 #1
Prøv at søge efter *.dbx
Husk at søge i skjulte filer og mapper.

PS: Jeg går ud fra det er en diskdefragmenterig du har lavet??? Det burde ikke gøre noget ved dine mails....
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 01:06 #2
Se også lige i papirkurven, om der ligger en .dbx fil
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2007 - 08:26 #3
En defrag sletter ikke filer.
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2007 - 08:26 #4
Prøv en systemgendannelse.
Avatar billede zeuner Nybegynder
05. november 2007 - 10:10 #5
Jeg har fundet de eftersøgte filer... men hvordan får jeg dem ført retur???

Kim
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 10:32 #6
Er det kun dine mails i indbakken du mangler?
Der er flere muligheder, hvis det kun er indbakken, og du ikke har nogle mails liggende i den nuværende indbakke, er det rimelig nem.

Du kopierer den fundne indbakke.dbx ind i det originale bibliotek.
Den ligger normalt her:
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

Når du kopierer den ind, vil den spørge om du vil overskrive den eksisterende Indbakke.dbx, det siger du ja til, hvis ikke der nogle mails i den, som du vil gemme.

Hvis du har nogle mails du vil gemme i den eksisterende, skriver du lige, så bruger vi en anden fremgangsmåde.  :-)
Avatar billede zeuner Nybegynder
05. november 2007 - 10:47 #7
Hej vejmand

Lyder let men det ligger filerne allerede....

Hvad så??

Kim

PS. skal lige siges at min sendte post og den sletterde ikke er forsvundet..
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 10:58 #8
Ja, så er det den eksisterende du har "fundet".
Det jeg er på jagt efter, er om den eksisterende evt. er blevet slettet eller omdøbt.
Hvilke .dbx filer har du?
Avatar billede zeuner Nybegynder
05. november 2007 - 11:19 #9
I den mappe du henleder min opmærksom på ligger alle de undermapper som jeg havde oprettet i min indboks..
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 11:36 #10
Er der også forsvundet mails i disse undermapper?

Der ligger ingen "ukendte" .dbx filer i mappen?
Og du har kigget i papirkurven?
Avatar billede zeuner Nybegynder
05. november 2007 - 11:57 #11
Alle Mails er væk også alle undemapper (i indbakken) når jeg åbner outlook ekspress, mer ligger ingen ukendte .dbx filer i mappen
og heller ingen i papirkurven.

Kim
Avatar billede zeuner Nybegynder
05. november 2007 - 12:57 #12
Hvis jeg tager eneskaber på min inbakke, giver den mig følgende sted den gemmer....
C:\Documents and Settings\Kim Zeuner\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{38AE505B-6718-4993-BFE9-465412620423}\Microsoft\Outlook Express\Indbakke (1).dbx

Hvordan ændre jeg det så den får fat i den rigtige file???

KIm
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 13:28 #13
Hvis du kigger i mappen C:\Documents and Settings\Kim Zeuner\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{38AE505B-6718-4993-BFE9-465412620423}\Microsoft\Outlook Express\ må der jo så ligge en mappe der hedder Indbakke(1).dbx

Der må også ligge en Indbakke.dbx et eller andet sted. Hvis den ikke ligger i samme mappe, prøv at søge efter den.

Start med at ta en kopi af disse mapper og gem dem et sted, f.eks. på skrivebordet. Så kan det rettes tilbage, hvis der slettes et eller andet du senere skal bruge.

Prøv så at slette Indbakke(1).dbx i C:\Documents and Settings\Kim Zeuner\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{38AE505B-6718-4993-BFE9-465412620423}\Microsoft\Outlook Express\

Nu burde den bruge Indbakke.dbx i stedet.
Avatar billede zeuner Nybegynder
05. november 2007 - 13:54 #14
så er det forsøgt... Men Outlook oprette blot en ny indbakke(1).dbx....

Kim,

Kan man ikke fortælle den hvilken den skal snakke sammmen med??
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 14:01 #15
Så kan du bare omdøbe Indbakke.dbx til Indbakke(1).dbx
Når den spørger om du vil overskrive, svarer du "Ja"
Avatar billede zeuner Nybegynder
05. november 2007 - 14:11 #16
Jeg har selv løst det.... men ikke uden din hjælp.

Jeg kopierede alt indholdet i mappen og slettede derefter alt indholdet så mappen C:\Documents and Settings\Kim Zeuner\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{38AE505B-6718-4993-BFE9-465412620423}\Microsoft\Outlook Express\ var tom derefter indsatte jeg alt igen dog ikke indbakke(1).dbx og alt virker igen... fantastisk...

Men hvorfor er denne fejl mon opstået???

Kim

1000 tak for hjælpen den var uundværlig.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 14:20 #17
Godt du fik det til at funke igen.  :-)

Hvorfor det er sket, kan jeg desværre ikke svare på.
Det er ikke altid Microsoft's programmer opfører sig som ønsket.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2007 - 14:22 #18
Og velbekomme forresten, du lukker spørgsmålet ved at markére mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter"