Avatar billede ma69 Nybegynder
01. november 2007 - 13:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mdoc - runtime error 94

Hejsa,
der har tidligere været stillet spørgsmål til runtime error 94 invalid use of null, dem har jeg læst og fatter ikke en klap.
Vi har her på kontoret et program der hedder Mdoc, (også tidligere nævnt her inde)det er så sådan at på min maskin kører det, men på 2 andre vil programmet ikke køre, nu har jeg så haft fat på NTI der laver programmet og de kan ikke løse problemet.
Er der nogen af jeg virkelige eksperter der kan hjælpe, og husk på jeg er novice og kan ikke bruge meterlange koder til ret meget, jeg skal måske lige her nævne aat min maskine kører en Engelsk version af xp,
og de 2 andre en Dansk version, er der måske noget der?
hoved databasen ligger på en sql server.

Håber virkelige i kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Mogens Andrsen
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. november 2007 - 14:05 #1
Ja det kunne meget vel være fordi du kører en EN og de andre en DK, der er nemli forskel hvis man benytter nogle af det funktioner windows har, den danske "forstår" ikke den engelske
Avatar billede ma69 Nybegynder
06. november 2007 - 09:33 #2
Okay, nogen ide til hvad man evt. kan gøre for at komme om ved dette?

Med venlig hilsen
Mogens Andrsen
Avatar billede martinlind Nybegynder
06. november 2007 - 16:12 #3
Næ...., det er nyt program, hvis det er det der er problemet er det fordig det er skrevet for langt tid siden. Kan huske at hvis man brugte OLE ( en gammel teknik ) så var det forskelligt om man kørte dk/en fordi menu-teksterne var henholdsvis på dk/en
Avatar billede martinlind Nybegynder
06. november 2007 - 16:15 #4
Du kunne evt. prøve at lægge en engelsk version af Office på dem der ikke virker, eller installere en engelsk MDAC som er en ms-db ting.

Det virker som om det er noget med deres COM/OLE/MAPI eller hvad de nu bruger til at integrere med Office
Avatar billede ma69 Nybegynder
08. november 2007 - 16:11 #5
Jeg har nu prøvet at instalerre MDAC2.8 sp1, det vil den ikke, for at vide at den er inkompatibel med denne version af windows, så prøvede jeg at hente denne versions tjekker, og den kom frem til at det er version 2.8 sp1 der er på allerede. NTI nævner på et tidspunkt at der skal være ms jet 4.0 sp8 på, det er der også på alle maskiner, er der måske noget der?
mvh
Mogens
Avatar billede ma69 Nybegynder
08. november 2007 - 16:20 #6
ny udvikling, efter jeg prøvede at opdater mdac, ja så virker skidtet lidt, jeg for nu en fejl "MdRxViewer: Compoment ’RxClientViewer’ or one of its
Dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"
efter programmet er startet i et vindue, når man så har klikket nej og ja og fået alle de der warnings væk, ja så er der er fin forbindelse til sql serverens database, jeg kan søge og det hele, men hvis jeg prøver at køre vinduet op i fuldskærm, så dør den..he hvad gik der nu galt..

mvh
mogens
Avatar billede martinlind Nybegynder
08. november 2007 - 21:27 #7
Det er helt klar noget med Dank /engelsk OLE/COM fra dit MDOC program til office-pakken, prøv at installer engelsk version af den MDAC og MS-JET på de to "Danske maskiner" og evt få kørt en "geninstallation" af MDOC så alle dens com-komponenter er registreret, evt. bede NTI og en util der registreret alle de COM-komponenter de bruger :)

( brude være noget NTI kunne klare, lidt tyndt når du har en betalt licens af deres program )
Avatar billede ma69 Nybegynder
09. november 2007 - 09:32 #8
Det er simpelthen utroligt, det virker nu, jeg køret de 2 opdatereringer og vupti så kører det, fantastisk tuisind tak...

nu skal jeg bare lige finde ud af det der pointene ;-)

mvh

mogens
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. november 2007 - 18:12 #9
så smider jeg lige et svar og held og lykke frem over :)