Avatar billede gabi Novice
31. oktober 2007 - 00:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Visning af iframe - scroll til siden

Når jeg ser på denne side http://www.tekstoglyd.dk/Forfattere.html skal jeg scrolle til siden for at se hele indholdet i den iframe, der er midt på siden. Nogen der har et bud på hvorfor?
Jeg har skrevet med ejeren af siden, og han udtaler at han ikke oplever dette problem.
Jeg benytter IE 7.0 og tror at det er en eller anden indstilling der er årsagen.
Jeg har prøvet at nulstille indstillingerne i IE, men det har ikke hjulpet.
Er der andre der oplever det samme på siden?
Avatar billede w13 Novice
31. oktober 2007 - 01:09 #1
Jeg skal scrolle for at se hele siden, men det er menuen i venstre sides skyld, ikke IFramet. Så ved ikke, om det er det samme. Har du mulighed for at ta' et screenshot, vi kan se?
Avatar billede gabi Novice
31. oktober 2007 - 01:22 #2
Ja det har jeg
Se her http://gabi.dk/tekst_og_lyd.htm
Avatar billede gabi Novice
31. oktober 2007 - 01:23 #3
PS Min opløsning er 1280 x 1024
Avatar billede w13 Novice
31. oktober 2007 - 01:24 #4
Ok, det er bare mærkeligt. =)
Avatar billede gabi Novice
31. oktober 2007 - 13:57 #5
Nu har jeg kigget på siden fra en anden pc i husstanden - samme resultat.

Jeg synes også det er underligt, særligt hvis der ikke er andre der oplever dette.

Computeren er fuld opdateret via windowsupdate, så jeg venter spændt på om der kommer flere svar herinde.
Avatar billede gabi Novice
31. oktober 2007 - 14:01 #6
PS - det kunne jo være rart at vide om problemet ligger hos mig eller på selve siden (det er ikke mit site)
Avatar billede w13 Novice
31. oktober 2007 - 14:38 #7
Har du prøvet at lege med din opløsning og se, om det løser det?
Avatar billede gabi Novice
31. oktober 2007 - 18:12 #8
tja, nu har jeg prøvet at ændre på opløsningen til 1024x768 - det ændrede ikke noget - eneste fordel, var at jeg fik ryddet op på mit skrivebord ;-)
Avatar billede w13 Novice
01. november 2007 - 02:05 #9
Måske burde de så ikke sætte deres IFrame til width:100%, men derimod til den afstand, de ved, at indholdet fylder i pixels. =)
Avatar billede w13 Novice
01. november 2007 - 02:07 #10
460px på min! :)
Tror så, det er deres linje 578:
--------------------------------
var iframecode='<iframe id="external" style="width:100%;height:650px" frameborder="0" src="Forfattere-indhold.html"></iframe>'
--------------------------------
Der burde være:
--------------------------------
var iframecode='<iframe id="external" style="width:460px;height:650px" frameborder="0" src="Forfattere-indhold.html"></iframe>'
Avatar billede gabi Novice
01. november 2007 - 09:59 #11
OK - jeg prøver lige at gøre Tekst&Lyd opmærksom på det, så må vi se om det kan løse problemet - eller hvad de siger til det.
Du hører fra mig igen.
Avatar billede gabi Novice
04. november 2007 - 01:18 #12
hej w13
Nu har jeg fået dette svar fra Tekst og Lyd:
Jeg har nu prøvet www.tekstoglyd.dk
på 26 forskellige pc'er herude på skolen, og alle har vist siden rigtig, jeg kan ikke sige hvad din pc mangler, med det er et ellet andet med iframe den ikke er så glad for thi hi....

og da jeg ellers ikke har problemer med iframe og jeg ikke kan finde ud af om det har noget med vore pc'er at gøre, synes jeg ikke vi to skal bruge mere tid på det.

Hvis det er noget med hjemmesiden, kan jeg ikke gøre noget ved det alligevel.

Men tak for dine svar som jeg har videresendt til ejeren af sitet.

mvh Jette

PS giv mig et svar så du kan få point.
Avatar billede w13 Novice
04. november 2007 - 01:27 #13
Ok, det er der jo så ikke noget at gøre ved. Jeg ved lige nu ligeså lidt som Jette, hvad fejlen kan være. =S Men det er vel bare endnu en grund til at undgå frames, når man webudvikler! =P

Og her er et svar.
Avatar billede gabi Novice
04. november 2007 - 10:10 #14
Tja, jeg bruger nu også iframes på min egen hjemmeside, men har aldrig fået nogle reaktioner på at det ikke fungerer.
Jeg har fast bredde på min iframe og teksten er lavet i en tabel uden angivelse af bredde - dvs. at den tilpasser sig - så vidt jeg kan fornemme.