Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. oktober 2007 - 21:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MsSQL server 2000 VS: ASP.NET 2.0

Jeg sidder og er igang med og lave en hjemmeside med asp.net 2.0, i den forbindelse er jeg igang med og lave et login system med roller og til det bruger jeg, i Visual Web Developer 2005 Express Edition, ASP.NET Configuration, når på den side prøver og klikke mig ind på sikkerhed får jeg følgende fejl:

"Der er et problem med det valgte datalager. Det kan skyldes et ugyldigt servernavn, ugyldige serverlegitimationsoplysninger eller utilstrækkelige tilladelser. Det kan også skyldes, at funktionen til rolleadministration ikke er aktiveret. Klik på knappen nedenfor for at komme til en side, hvor du kan vælge et nyt datalager.

Følgende meddelelse kan hjælpe med at diagnosticere problemet: Der kan ikke oprettes forbindelse til SQL Server-databasen.
"

Jeg ved godt det ikke er "lovligt" og oprette to sprøgsmål i hver sin kategori, men jeg er begyndt og hælde til at problemet ligger hos min sql server.
Avatar billede a1a1 Novice
30. oktober 2007 - 23:03 #1
;o) Det er altid et problem at finde fejlen, når du har et DK styresystem, ellers ville du kunne "slå det op på google" (læs køb engelsk xp).

kan du åbne din database via sql management studio?

Hvordan connecter du til den?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:45 #2
jeg ved ikke hvad du mener med sql management studio, er det fordi du tror jeg køre sql server 2005? jeg køre 2000 og jeg har Enterprise manager installeret lokalt og jeg kan godt åbne min database derigennem, jeg kan også godt åbne min database igennem Visual Web Developer 2005 Express Edition.
Avatar billede a1a1 Novice
31. oktober 2007 - 18:10 #3
sql management studio er den nye version af  Enterprise manager

men, hvordan ser din connectionstring ud...
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
31. oktober 2007 - 18:27 #4
hmm, burde min connectionstring ikke stå i min web.config?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. januar 2008 - 15:44 #5
Har fundet ud af hvad der var galt, efter jeg tilføjede kolonnerne til et view så kunne jeg godt se dem via VWD.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. januar 2008 - 15:44 #6
Lukket.