Avatar billede marcus456 Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Genoprettelse af data på data DVD

Jeg har et problem som jeg næppe tror der er en løsning på.

Jeg har brændt nogle vigtige filer (et hjemmeside projekt) på en DVD.(en data DVD)
I mellemtiden er der opstået en fejl på DVD ved brænding af en anden fil på samme dvd og nu vil den ikke indlæse 100% og jeg kan ikke få adgang til de filer der var brændt fint.
Er der noget jeg kan gøre?
Både min egen bærbar OG pc er til rep. pt. :S - derfor kan jeg ikke afprøve indlæsning (i dette spørgsmåls forbindelse) på vista som jeg brændte den med på min bærbare.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2007 - 19:19 #1
Betyder det at hvis man kommer med forslad til en evt. løsning, så siger du Nå, men jeg kan ikke afprøve ??
Avatar billede marcus456 Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:33 #2
jo det kan jeg godt - det er bare ikke et så kraftig drev der er i denne pc
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2007 - 19:41 #3
Så ville jeg oprette en ISO fil af drevet http://www.helgec.dk/dd-windows.html og herefter har du mulighed for at se indholdet med "Daemon tools" http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php
Avatar billede marcus456 Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:50 #4
Tak for det..ser interessant ud..jeg ser lige på det
Avatar billede marcus456 Nybegynder
30. oktober 2007 - 21:00 #5
jeg kan ikke få programmet til at sige noget ved at skrive "cd dokumenter\dd"
kun hvis jeg skriver "dokumenter\dd" skriver programmet noget.
Men så går kommandopromten uden for programmet igen> "c:\Documents and Settings\user"
(user er det ægte brugernavn her)
Hvordan får jeg den til at blive i programmet?

Og jeg går udfra det er denne kommando jeg skal skrive for at oprette en ISO-fil i temp-mappen:
dd if=\\?\Device\CdRom0 of=c:\temp\disc1.iso bs=1M

Kan den gratis udgave af "Daemon tools" bruges, har lige downloadet en trial?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2007 - 21:05 #6
Hvis du følger guiden då bør det virke
Avatar billede marcus456 Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:24 #7
lavede en fejl jep.. (mappen dd i dokumenter) :)

vender tilbage
Avatar billede marcus456 Nybegynder
31. oktober 2007 - 02:25 #8
Det drev jeg sidder med nu er for svagt - det vil ikke tage DVD'r mere.

Men når jeg kan indlæse DVD'en når jeg får min egen puter tilbage er det så muligt at lave en ISO fil af drevet IMENS DVD'en indlæses? for den vil jo ikke indlæse 100%
Og så vil jeg vel få samme besked om at drevet ikke er klar?
Eller skal der side en blank CD i istedet?

Når og hvis den ISO fil så bliver lavet af (DVD'en/drevet?) hvordan bruger jeg den så i forbindelse med daemon tools?
Jeg burde eventuelt lige vente med disse spørgsmål til jeg har min PC tilbage igen.
- Men jeg køber nok et nyt DVD drev idag til den jeg sidder ved nu.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2007 - 07:17 #9
" er det så muligt at lave en ISO fil af drevet IMENS DVD'en indlæses?" Det vil jeg tro og håbe, ellers må vi jo tænke igen
"Når og hvis den ISO fil så bliver lavet af (DVD'en/drevet?) hvordan bruger jeg den så i forbindelse med daemon tools?"  Du mounter blot din fil og så bør det stå lysende klart i menneskeudgave
Avatar billede marcus456 Nybegynder
07. november 2007 - 17:46 #10
jeg har fået min puter tba og det funger

tak for hjælpen..sender lige lidt points
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 17:51 #11
:o)