Avatar billede dosdesign Juniormester
30. oktober 2007 - 08:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Windows Movie Maker Hjælp

Hej

Jeg bruger (brugte) tit Windows Movie Maker, som jeg har fået installeret vha. windows eller office, ved det ikke helt - jeg har tit brugt den uden problemer, men nu melder den fejl uanset hvilke fil typer jeg prøver at importere (mpg, mpeg, wmv, asf, mov m.m.) - dog komemr de af og til ind i samlinger alligevel, når jeg lukker og åbner igen !!! ???

ydermere kan jeg ikke rive nogle klip overhovedet ned på storyboardet ?

Så enten skal programmet geninstalleres/repareres, Hvordan gør man det ?

Ellers skal jeg hente ny version, hvor findes den (har set på windows.com, men der bliver man bare henvist til windows update og der var ingen updates at hente udover den der Genie) ?

Ellers må i gerne fortælle hvad jeg evt. gør forkert eller hvad jeg så skal gøre for at få det til at virke !
Avatar billede hjaelp-soges Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:18 #1
Hejsa dosdesign

Jeg tror, vidst nok at det er et program der føljer med enten windows xp eller
med Vista, kommer an på hvilken udgave det er der er tale om.

Så, du bruge din windows cder eller dvder, til at få programmet ind igen.

Du kan også købe en bog over programmet, den version til xp - den har jeg selv, men den er blevet væk.

Hilsen

Jannick
Avatar billede hjaelp-soges Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:19 #2
Svar
Avatar billede dosdesign Juniormester
30. oktober 2007 - 17:28 #3
Hej

Jeg bruger XP og den skriver man skal indsætte SP2 cd, men den har jeg jo ikke da dette er noget jeg har opdateret fra windows update
Avatar billede dosdesign Juniormester
30. oktober 2007 - 23:24 #4
Hej igen

Jeg er ved at få spat over den ikke virker og jeg skal bruge programmet netop nu i denne tid !!

Jeg har set at man skal have 2 GB plads på HD, hvilket jeg har (10 GB) og min. 128 RAM hvilket jeg har (512) + at den har jo virket før uden problemer ???

Programmet åbner fint - men når jeg vil importere filer kommer der en fejl ("Uspecificeret fejl" står der) - men hvis jeg gemmer projektet uden der altså er kommet nogle videoklip ind og åbner igen, er de der - så langt så godt (og dog) - Men når jeg hiver klippene ned på storyboard sker der intet !

Jeg har klikket start -> kør -> %systemroot%\inf og fundet filen "moviemk.inf" højre klikket på den og valgt installere - den vil så have cd'en med SP2, men den har jeg jo ikke, det er en SP jeg har updated på windows - men ok så finder jeg filen "C:\WINDOWS\inf\i386\moviemk.exe" og kører den, den ligner en der installere noget men det hjælper ikke (heller ikke efter restart)

Som sagt det har virket før - så der må jo være kommet en fejl i programmet og ikke min pc, så hvordan installere man den igen - har nogen et direkte link til programmet ?

PLEASE hjælp eller spørg een der er god til dette - please !
Avatar billede trav4u2 Novice
03. november 2007 - 11:23 #5
Du kan hente SP2 (260 Mb) her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Hvis du ikke kan få det til at virke alligevel, og du står og skal bruge video redigering her og nu, kan jeg forslå at du henter Ulead Videostudio.

Videostudio kan ret meget mere end Movie Maker. Du kan bruge det gratis i 30 dage.
http://www.ulead.com/vs/trial.htm
Avatar billede dosdesign Juniormester
07. november 2007 - 23:17 #6
Jeg har prøvet at installere sp2 igen uden held !!! Hvad kan man gøre ....hjælp  please
Avatar billede trav4u2 Novice
08. november 2007 - 00:44 #7
Det kunne tyde på at det kan have en del årsager. Lige fra Nero, folderlock osv., men prøv evt. at kigge her:
http://www.windowsmoviemakers.net/Forums/Search/Default.aspx?&searchText=unspecified%20error&forum=2
Avatar billede dosdesign Juniormester
08. november 2007 - 09:17 #8
Hej

Jeg vil lige sige tak for linket, det førte til masse engelsk læsning, som jeg prøvede at undgå i første omgang (ikke så god) men med gammel skole engelske fik jeg mig da fundet frem til at det var FOLDER LOCK programmet der lavede ballade, jeg afinstallerede det og nu virker moviemaker - juhuuu ! Dog er man jo lige vidt, da jeg så ikke kan bruge FolderLock ????
Avatar billede trav4u2 Novice
08. november 2007 - 10:01 #9
Herligt :-)

Hvis dit hovedformål med Folderlock er at beskytte fortrolige data, skulle du prøve Truecrypt.

Med det laver du en fil (En container) på eks. 1 Gb. Når du åbner containeren, laver den et nyt viruelt drev hvor du kan lægge de fortrolige data. Når du er færdig lukker du bare containeren igen.

http://www.truecrypt.org/

og en dansk guide
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-truecrypt.html
Avatar billede dosdesign Juniormester
08. november 2007 - 16:36 #10
nej nej nej - har lige testet Moviemaker - nu kunne jeg sagtens importere små film klip (avi, mpg m.m) og sagtens hive dem ned på storyboard og sætte flere sammen med overgange m.m og afspille dem i moviemaker - men så når man gemmer filmen som avi (prøvet både i dårlig og god kvalitet) og vil afspille dem der hvor man har gemt dem, bliver playeren helt grumset, så man intet kan se (ligesom sne på tv dog med farver) og pC genstarter ....utrolig...hvad kan det så være, svært at teste igen og igen når den genstarter hele tiden for hver test
Avatar billede trav4u2 Novice
08. november 2007 - 19:16 #11
Sne med farver på. Det er da ikke så ringe :-)

Nu hvor du har fået fjernet Folder Lock kunne man da godt krydse fingre for at en ny installering af SP2 kunne hjælpe?

Eller kan jeg stadig varmt anbefale Ulead Videostudio ;-)