Avatar billede punka Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:10 Der er 10 kommentarer

Instl. af Vista stopper ved 67% ved dekomprimere filer

Hej eksperter.

Jeg fik pludselig et problem med min bærbar, hvor hver gang jeg startede op blinkede der blå skærm netop da den skulle til at gå ind i Windows Vista og startede herefter forfra. Jeg prøvede derefter at sætte min Vista cd i og reparerer problemet, dette kunne dog ikke lade sig gøre da det ikke kunne identiceres hvilket styresystem jeg havde. Dette viste sig senere at være fordi min harddisk var tom. I hvert fald stod der, da jeg ville installere Vista på ny, at der var 111.8 GB på harddisken og det samme ledig. Herefter prøver jeg naturligvis at installere vista, og når også til at den skal dekomprimerer filerne, hvorefter den første gang stoppede ved 65 % og de næste tre gange ved 67 %. Den begynder desuden at sige mærkelig lyde fra enten harddisken eller cd-drevet.
Den kommer herefter med en fejlmelding om at den ikke har de krævne filer til at installerer Vista, og at jeg skal kontrollere at alle filer til rådighed og herefter prøve installation igen. For nærmere info om denne fejlmelding kan jeg godt prøve igen og give den præcis fejlmelding.

Vista har været installeret på pcen med samme vista cd tidligere.

Er der nogen der har nogen anelse om hvad der kan være galt?

Til info er det følgende bærbar:
Znote 6214W 14,1" WXGA Crystal Cl 1
Intel Core DUO T2350 1,86Ghz 667M 1
2048MB (2x1024) PC5300 Original Z 1
Keyboard Znote 6x14W - DK 1
120GB SATA 2,5" 5400RPM - SAMSUNG 1
SAMSUNG DVD-RW DL 6xx4W/6xx5WD/2x 1
Intel Pro/Wireless 3945ABG 1
6 Cell standard battery 1
Miljøgebyr - Bærbar PC 1
nVidia® Geforce Go 7600 512MB 1

På forhånd mange tak for hjælpen.
Mvh, Michael Thomsen
Avatar billede koldborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:33 #1
hej har været ude for samme problem, du skal boote op på vista cd og når du kommer til muligheden reperer, går du ind i dos, tast C: og skriv diskpart  tryk enter nu skriver du list disk enter og skriv nu  sel disk 0 ,nullet er hvis du kun har en disk men det kan du se på list disk hvilken nummer din hardisk har derefter skriver du clean all nu slettes alt hvad det er på din hardisk, den bliver fulstændig ren, husk at vente ca 5 min til den er færdig med at slette genstart og nu skulle du kunne instalerer på en fulstændig ren disk, det virkede for mig,
Avatar billede koldborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:36 #2
Lige for at gøre det overskuligt

først C: enter
diskpart enter
list disk enter
sel disk  enter  husk nummeret på din hardisk
clean all enter
genstart
Avatar billede punka Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:15 #3
hej koldborg. Tak for dit input, jeg har gennemført de trin du har skrevet og den rensede også min harddisk fuldstændig. Desværre hjalp det ikke, da jeg prøvede at installere vista på ny stoppede den igen på 67 %.
Til info til alle andre: Den fejl der opstår er følgende:
"Windows kan ikke installere de påkrævede filer. Filen findes ikke. Kontroller, at alle de filer, der kræves til installation, er tilgængelige, og genstart installationen. Fejlkode: 0x80070003"
Avatar billede koldborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:48 #4
ok , men har du prøvet at søge på google, med den fejl kode, jeg har lige prøvet og der kommer en del sider med oplysninger om denne fejlkode
Avatar billede koldborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:56 #5
Jeg kom til at tænke på om du har opdateret til nyeste bios ?????
Avatar billede punka Nybegynder
30. oktober 2007 - 21:29 #6
Det har jeg ikke nej, kan det gøres uden adgang til Windows?
Avatar billede koldborg Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:50 #7
hej igen tjek dette link her er nyeste bios-driver-manual til bios opdate-osv til din bærbar
Avatar billede koldborg Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:50 #8
Avatar billede koldborg Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:52 #9
Sådan opdaterer du BIOS på Zepto Znote
6x14/6x24/6x15/6x25
En BIOS er et lille program der ligger på bundkortet i din computer. BIOS indeholder
information omkring hardware på bundkortet, og styrer mange forskellige ting i
computeren.
Der kan forekomme rettelser i en BIOS fra leverandøren af bundkortet, det er derfor
engang i mellem nødvendigt, at opdatere BIOS-versionen til en nyere version. Dette
gør man for at få rettet eventuelle fejl, der kan være lavet i tidligere versioner.
Metoden til at opgradere sin BIOS på, vises her i trin:
1. Hent seneste BIOS-version fra www.zepto.dk > Service > Download >
ZnoteXXXXX > BIOS (den med højeste versionsnummer).
2. Brænd ISO-filen ned på en tom CD. (Følg eventuelt vejledningen som ligger
i samme mappen som BIOS-opdateringsfilen)
3. Tjek at du har isat strømforsyningen til computeren, da det er meget vigtigt
at den ikke løber tør for strøm under opgraderingen af din BIOS.
4. Isæt CD’en med den nye BIOS som du har brændt tidligere.
5. Genstart maskinen.
6. Ved Zepto logoet i starten trykkes med jævne mellemrum F10 for at få
bootmenuen frem.
7. Vælg ”IDE CD” på listen.
8. Computeren vil nu starte opgraderingen af sig selv. Selve BIOS
opdateringen har blå baggrund med hvid tekst og der vil vises en indikator
for hvor langt den er nået med opdateringen. Efterfølgende slukker
computeren.
9. Når opgraderingen er gennemført og computeren slukket, startes
computeren igen og CD’en tages ud med det samme.
Herefter vil nyeste BIOS være lagt ind på computeren.
Avatar billede koldborg Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:56 #10
jeg kan se at der også ligger de nyeste vista driver , hvis du går ind under drivers