Avatar billede arnepedersen Forsker
28. oktober 2007 - 09:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Visning af PDF filer

Jeg har installeret Adobe Reader 8,0 til at læse PDF filer, og Adobe Acrobat 5,0 til at oprette PDF filer.
Det virker fint når jeg ikke er på nettet, Reader 8,0 er stillet til at vise alle de PDF filer der ligger på computeren, det er OK.
Men når jeg er på nettet og vil se en PDF fil så viser den altid filen i Adobe Acrobat 5,0. og med følgende besked:

Den version af Adobe Acrobat/Reader der kører, kan ikke bruges til visning af FPF-filer i en Webbrowser. Luk Adobe - Acrobat/Reader, og prøv igen.
Normalt kommer filen dog alligevel.

Hvordan får jeg computeren til at vise alle PDF filer i Adobe Reader 8,0.
Jeg skal kun bruge Adobe Acrobat 5,0 til at oprette PDF filer.

Jeg bruger XP.
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2007 - 11:10 #1
Peg på en fil med Reader, og højreklik på den.
Vælg egenskaber.
Under Generelt i egenskaber klikker du på "Skift"
Nu vælger du det program der som standard skal åbne disse filer.
Håber du forstår.
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. oktober 2007 - 11:43 #2
Det har jeg gjort, men det ændrer ikke på det faktum at når jeg er på nettert, så vælger computeren at vise PDF filen i Adobe Acrobat 5,0. Det er det der er problemet.
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2007 - 12:18 #3
Ved ikke om det vil hjælpe, men åbn din browser.
Gå i Indternetindstillinger.
Gå i programmer.
Gå til Administrer.
Peg på det program du vil bruge, og Aktiver/Deaktiver.
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2007 - 12:21 #4
...Ovenstående er på dit eget ansvar. Garanterer ikke for det hjælper.
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. oktober 2007 - 12:35 #5
Desværre der var ingen hjælp at hente.
Avatar billede arnepedersen Forsker
29. oktober 2007 - 10:40 #6
Har lige fundet ud af at mit scanningsprogram kan oprette PDF filer. Det vil sige at jeg slet ikke har brug for Adobe Ackobat 5,0., derfor har jeg slettet det.
Nu kan jeg både oprette PDF filer og læse filerne på nettet med Adobe Reader 8,0.
Tak for Jeres kommentarer.
Avatar billede arnepedersen Forsker
29. oktober 2007 - 23:09 #7
Jeg har i øvrigt lige fundet programmet CutePDF Writer som er ganske gratis. Det klarer fint at oprette PDF filer, så ud med Adobe Acrobat 5,0.
Mvh Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. oktober 2007 - 22:44 #8
Peri, jeg vil gerne afslutte tråden, men der er ingen svar. Du har forsøgt at hjælpe, og det er ok. Er du venlig at lægge et svar så vil jeg give dig point.
Mvh Arne
Avatar billede perj Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:12 #9
Du fandt selv svaret, og beholder bare dine point.
Anvender selv både CutePDF og Acrobat 8.Standard. Hvad skulle man gøre foruden:-)
Avatar billede arnepedersen Forsker
31. oktober 2007 - 00:02 #10
Tak, så fornemmer jeg at løsningen er rigtig.
Mvh. Arne