Avatar billede vaegtergade Nybegynder
26. oktober 2007 - 20:33 Der er 7 kommentarer

PC til Musikanlæg

Hejsa Jeg vil høre omder er nogen der har erfaring med at sætte PC til højtallere så man kan udnytte denne mulighed for at se/høre musik
Avatar billede lzs Nybegynder
26. oktober 2007 - 20:47 #1
Jamen jeg har da mine højtalere sat til min PC og hører da både musik og ser film med dem. Hvad er det du gerne vil vide?
Avatar billede KSN Mester
26. oktober 2007 - 23:05 #2
Du skal ha fat i et stik, hvor der er mini jack i den ene ende (til computeren) og phone stik i den anden ende (til anlæget)
Men der er en hjemmeside der hedder av-udstyr.dk eller sådan noget, ellers prøv at google den. De har det i hvertfald
26. oktober 2007 - 23:06 #3
... jeg bruger da også tit min (gamle) bærbar til at afspille "Suppe, Steg & Is" musik...

Via WINAMP og en stabel *.MP3 filer.

Og en extern seriøs forstærker...
Avatar billede KSN Mester
26. oktober 2007 - 23:19 #4
Karise Larry, hvilken kommentar og komme med, den hjalp nok vaegtergade meget ang. hans spørgsmål
Avatar billede hjaelp-soges Nybegynder
26. oktober 2007 - 23:25 #5
Du kan købe Højtalere til din computer, i en computerbutik, Merlin, fona, zitech elgiganten, eller lign.

Eller søg på edbpriser.dk der er ofte at de er billiger der.

JH
26. oktober 2007 - 23:32 #6
... det er da bare min erfaring mht "..at sætte PC til højtallere så man kan udnytte denne mulighed for at se/høre musik..."

Ellers har jeg ikke forstået spørgsmålet ???
Avatar billede c-holst Novice
27. oktober 2007 - 22:05 #7
her er hvad du typisk skal bruge sådan for at skære det lidt ud i pap
http://avconnection.dk/?SPage=Jack-Phono-RCA_Kabler
på samme side finder du kabler i forskellige længder og kvaliteter.
Du kan derimod ikke gå uden om forstærkeren.

tips
sæt din afspiller til at spille uden equaliser og lignende, ligeså evt indstillinger i lyddriveren som megabass 3dlyd og den slags pis

leg lidt med hvor højt din pc skal være skruet op

kan sige at det virker godt hos mig. Youtube så kører det bare til en fin fest, for du har jo et tv sat til også og mus/tastatur*G*