Avatar billede kasperbws Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Selvstændighed i dual-view.

Hej eksperter.

Min computer er sat op til dual-view, således at min egen computerskærm er sat til via et almindelig skærmstik, og mit fjernsyn der er sat til den digitale udgang der er på mit grafikkort. Det hele kører upåklageligt, men der er dog noget som jeg ikke kan forstå.

Mit ønske med det hele er, at jeg skal køre en powerpoint-præsentation på fladskærmen på repeat, og min egen computerskærm skal sådan set kunne bruges til alt muligt andet imens. (hjemmesider, video osv.). Det kører meget fint med at få powerpointen over på min TV-skærm, uden at den samtidig kører på min computerskærm, men min powerpoint ligger stadig på min proceslinie. Det er som udgangpunk udemærket, men ligeså snart jeg klikker væk fra powerpointen på proceslinie og fx går på internet explorer, eller for den sags skyld bare klikker et sted på skrivebordet, fryser min powerpoint på TV'et.

Jeg ville høre om der er nogen der kender en korrekt opsætning, så det kan komme til at køre som jeg gerne vil have det? Måske et program der kan styre på hvilken skærm, forskellige proggrammer skal afvikles?

Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede montago Praktikant
22. oktober 2007 - 23:58 #1
dét som er tricky ved dual-view, er følgende:

1. opsætningen kræver altid en Master og en Slave skærm - dvs den ene har mere magt end den anden - fx vil spil og film altid køre bedst/start i fuld skærm på Master, hvorimod Slave er afsat til at få de programmer man lægger derover i vindue-tilstand (få tilfælde hvor man kan maximere = Core Media Player og lign)

2. Nogle programmer er "on-top" dvs. man kan maximere dem, men de er fixed i denne tilstand - som du her beskriver !

løsningen er derfor at opgradere eller skifte det program du bruger til at fremvise powerpoint - fx ved at konvertere slideshows til PDF, Billeder eller et filmklip - alt efter hvad der er muligt - eller finde en nyere/anden version af Powerpoint som er mere gunstig.

som sagt findes der programmer som kan køre på Slave skærmen, i maximeret tilstand uden at være "on-top"

Media Player Classic kan fx køre på slave i maximeret
Core Media Player kan maximere men kræver controllen er åben (evt i baggrunden)
osv.

Jeg kender desværre ikke nogen programmer til slideshow som er Slave-kompatible :(
Avatar billede montago Praktikant
23. oktober 2007 - 00:00 #2
endnu en løsning kan jo være at kigge i opsætningen af powerpoint -- mon ikke man kan sætte den til at køre på ekstern skærm -- eller konvertere til selv-spillene fil ??