Avatar billede cph1264 Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:10 Der er 6 kommentarer

Form med memory

Hej,

Jeg er ikke god til programmering, så når Dreamweaver ikke giver mig en åbenlys løsning, er jeg lidt på herrens mark.

Jeg vil gerne have at en form skal huske hvor brugeren kom fra og sætte et passende ord ind i et felt i formen.

Tænkt eksempel:

Brugeren har tre valgmuligheder på forsiden, der hver især linker til den samme htm side med en form.
1. Køb aber
2. Køb bananer
3. Køb Kokosnødder

Når brugeren så klikker på 'køb bananer' vil jeg gerne have, at der i formens første felt, som hedder eksempelvis 'vare' automatisk står 'køb bananer'.

Jeg ved ikke, om min forklaring af problemet er forståelig?

Håber på noget solid hjælp. Egentligt forestiller jeg mig, at det er en rimeligt simpel manøvre, da det jo er helt standard på hjemmesider, som er lavet af folk, der er lidt skarpere end mig :-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2007 - 16:04 #1
<ole>

Skriver du nogen serversprog?

/mvh
</bole>
Avatar billede cph1264 Nybegynder
22. oktober 2007 - 16:23 #2
Nope, kan ikke noget programmering. Bruger det Dreamweaver kan spædet op med lidt gratis scripts jeg finder på nettet.
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2007 - 16:24 #3
Så må du vise den kode, det skal fungere i
Avatar billede cph1264 Nybegynder
22. oktober 2007 - 16:45 #4
Okay, koden på selve form siden eller den man kommer fra?
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2007 - 19:48 #5
Ja ... så derfor er det måske lettere med to links  ;o
Avatar billede cph1264 Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:43 #6
Problem... Havde jo lige glemt, at jeg netop ikke har lavet siderne endnu, da jeg ikke kan bruge dem til så meget uden at kunne finde ud af, hvordan min form husker det link man kom til den fra.

Det er ikke noget simpelt med en enkelt linje i formen, som sætter den til at huske det link browseren kom fra og derefter kan sætte teksten ind i et felt i formen?