Avatar billede whitewolfie Nybegynder
20. oktober 2007 - 00:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

LAN forbindelse

Hej !

I "Netværksforbindelser" ser jeg 2 ting:
1: Min trådløse forbindelse som er grøn (virker)
2. Min LAN-forbindelse som har et rødt kryds over sig (virker ikke)

Jeg har som sagt trådløst netværk og kører med Winodws Vista, og mit problem er, at jeg vil have min trådløse forbindelse OG min LAN-forbindelse til at virke samtidigt, uden jeg behøver nogen kabler, som en LAN-forbindelse ellers kræver, men kan man det?

Grunden til jeg har brug for min LAN-forbindelse er, at jeg har en stationær ved siden af med kabel-internet, som jeg gerne vil oprette LAN-forbindelse til, så der kan udveksles filer og spilles spil sammen. Den eneste forskel er, at det er en stationær med kabel internet (XP) og en bærbar med trådløst internet (Vista).

Hvordan får jeg min LAN-forbindelse op at køre?

Mvh. Simon
Avatar billede riversen Nybegynder
20. oktober 2007 - 08:40 #1
hvad står der i status? Hvis forbindelsen er deaktiveret kan du højreklikke på det og vælge aktiver
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:02 #2
Den er aktiveret.
Problemet er, at siden der er blevet installeret trådløst på den anden PC har der været et rødt kryds over Lan forbindelsen, hvilket jo betyder at den ikke har Lan forbindelse.

Vi har fået at vide af en ven, at det ikke burde have ændret noget, overhovedet.

Hvad kan vi gøre? :/
Avatar billede riversen Nybegynder
20. oktober 2007 - 13:47 #3
hvad står der i status ?
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
20. oktober 2007 - 13:55 #4
Man kan ikke klikke på "status"...
Men der står ellers, at netværkskablet ikke er tilsluttet, hvilket giver mening, når den jo kører på trådløst.

Men vi har fået at vide, at man godt kan have Lan, mellem en PC på kabel og en anden på trådløst..?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 13:57 #5
Hvordan havde du tænkt dig, at bruge LAN uden kabel?
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
20. oktober 2007 - 14:07 #6
Forfanden så fat det dog mennesker, det er det vi spørger jer om!!!!!!!!!! AHHHHHH

Hvordan - kan - det - lade - sig - gøre, - hvordan - skal - det - gøres?
Avatar billede riversen Nybegynder
20. oktober 2007 - 14:12 #7
LAN forbindelse kræver et kabel... det er det den er til. LAN forbindelse er blot en abstraktion af dit netkort som kræver netværkskabel. Det er ikke et udtryk for at du ikke kan nå noget på dit LAN fordi du kun har wireless aktiveret. Du kan godt udveksle filer og spille selvom LAN har det røde kryds, da det jo så vil kører over WLAN.
Avatar billede osigaard Nybegynder
20. oktober 2007 - 19:29 #8
whitewolfie
Din LAN-forbindelse er det alm. netkort i din PC, beregnet til netværkskabel.
Da du kører tradløst (WLAN) på din vistemaskine og ikke kar kabelforbindelse til det alm. netkort (LAN), skal der være rødt kryds på LAN-forbindelse.
For at få dit Netværk til at fungere, så du kan se den XP-maskine og evt også udveksle filer m.m., skal du i Delingscenter (Netværksforbindelser), på din Vista-maskine, sikre at netværket er sat op som Privat-netværk og ikke Offentlig(Public).
Er netværket på Vista-maskinen markeret som Offentlig, vil Vista-maskinen kun vise sig selv og du vil ikke få adgang til dit lokale netværk og kan derfor heller ikke benytte lokalnetværkets resourcer.
Dette skyldes forbedrede sikkerhedsindstillinger i Vista.
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
21. oktober 2007 - 17:07 #9
Skønt, tak til alle for hjælpen! =D
Avatar billede riversen Nybegynder
21. oktober 2007 - 17:38 #10
velbekom
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
23. september 2010 - 18:59 #11
.