Avatar billede virus2007 Nybegynder
19. oktober 2007 - 16:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

fejl i display?

Jeg har et mindre problem som jeg ved hvad årsagen er.
Når jeg f.ks. er inde i et spil så ryder jeg ud af spillet på samme måde som hvis man havde valgt vis skrivebord. Spillet er stadig tændt men jeg ryder ud på skrivebordet.
Det sker ca. hvert 10 sekund hvis jeg trykker tilbage i spillet igen ryder jeg ud på skrivebordet igen.
Og hvis jeg f.ks. er inde i et skriveprogram eller hvis jeg skrive på nettet som f.ks. her så går markøren væk og det øverste af vinduet får en lysere farve. Jeg bliver nødt til at trykke mig ind i teksten med musen hele tiden.
Avatar billede kfz Nybegynder
21. oktober 2007 - 11:04 #1
prøv at start windows i fejlsikret tilstand, og se om problemet stadig er der.
Avatar billede virus2007 Nybegynder
21. oktober 2007 - 19:18 #2
Ok. og hvordan var det lige man starter i fejl sikret tilstand? har windows xp.
Avatar billede kfz Nybegynder
21. oktober 2007 - 20:56 #3
under opstart af computeren trykker du F8 indtil der kommer en menu frem i dos, her kan du vælge fejlsikret tilstand.
Avatar billede virus2007 Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:42 #4
Ok. har prøvet nu i fejlsikret tilstandt. der fungere det fint uden problemer.
Avatar billede kfz Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:35 #5
ok, afinstaller driveren til dit grafikkort, og installer den nyeste driver.

skriv lige hvilket grafikkort du har, så skal jeg nok finde driveren til dig.
Avatar billede virus2007 Nybegynder
23. oktober 2007 - 18:00 #6
Jeg har geforce fx 5200 series. det er 5200 jeg har.
Avatar billede kfz Nybegynder
23. oktober 2007 - 23:02 #7
Avatar billede kfz Nybegynder
23. oktober 2007 - 23:02 #8
går ud fra at du har windows xp?
Avatar billede virus2007 Nybegynder
24. oktober 2007 - 17:50 #9
Ja har windows xp.
Har installeret driveren. men fik en fejl meddelse lige inden jeg skulle vælge udfør. fik trykket udfør alligevel.
Har derefter installeret driveren en gang til. men det har ikke hjulpet noget. har stadig problemer.
Avatar billede kfz Nybegynder
24. oktober 2007 - 18:08 #10
genstartede du computeren, efter du havde afinstalleret den gamle driver? eller installerede du den nye driver uden at genstarte?
Avatar billede virus2007 Nybegynder
24. oktober 2007 - 21:34 #11
Jeg afinstallerede ikke den gamle driver. jeg installerede den nye driver med det samme og genstartede.
Men går udfra at jeg nu skal afinstallere den gamle, genstarte, installere den nye driver og så genstarte igen.

Eller skal jeg afinstallere begge driver nu hvor jeg har installeret den nye også??
Avatar billede kfz Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:21 #12
du har højest sandsynligt stadig kun en driver liggende i "tilføj og fjern programmer", men hvis du har to, så skal de begge afinstalleres.

og ja, du har ret i proceduren, afinstaller, genstart, installer ny.
Avatar billede virus2007 Nybegynder
29. oktober 2007 - 10:08 #13
det har ikke hjulpet helt. det har hjulpet lidt. problemet opstår stadig bare ikke så tit som før.
Men jeg fik også en virus eller spyware er det mere, en trojan på min pc i lørdags, og i går gik der helt kage i den. kan ikke se tingene på mit skrivebord.

Men laver et andet spørgsmål herinde ang. det for det ser ikke så godt ud for min pc.
det er nok også fordi jeg har alle mulige forkerte programmer på den. tror ikke den fejler noget. jeg er bare ikke så god til pc´er.

næste gang jeg køber en pc køber jeg den fra fona med virus pakker og windows pakker og det hele og med kundeservice der kan hjælpe hvis der opstår fejl. den her samle selv pc som jeg købte er det noget være rod.
men har ikke råd til en ny pc. så prøver og se om jeg kan finde ud af den her lidt endnu.

Men som sagt opretter et andet spørgsmål herinde ang. den spyware.
Avatar billede virus2007 Nybegynder
29. oktober 2007 - 10:10 #14
Det skal lige siges at jeg skriver fra en pc fra min skole nu. jeg vil umuligt kunne gøre noget på min egen pc nu. tror også det er risikabelt hvis nogle kan komme ind på den imens den er tændt.
Avatar billede kfz Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:48 #15
den trænger nok bare til at blive formateret så.
Avatar billede virus2007 Nybegynder
30. oktober 2007 - 10:12 #16
Jeg har startet min computer op i fejlsikret tilstand hvor:

Jeg har prøvet at bruge systemgendannelse inde under progammer-tilbehør-systemværktøj-systemgendannelse.
da jeg klikkede på systemgendannelse fik jeg beskeden: systemgendannelse kan ikke beskytte computereb. Genstart computeren og kør systemgendannelse igen.
Jeg genstartede og prøvede igen men det hjalp ikke.

Jeg prøvede så noget andet. ved opstart af computeren trykked jeg F2 hvor jeg ændrede dato til d.25 oktober kl.10:00
Jeg kunne nu godt komme ind på mit skrivebord. det eneste jeg ikke kunne var at gå på nettet.

jeg valgte at installere mit windows xp forfra da jeg havde mistanke om at jeg havde slettet nogle windows komponenter/filer som var ramt af spyware.

men efter installationen af windows kan jeg ikke komme ind i windos nu, hver gang computerne prøver at komme ind i windows genstarter den forfra. hvor jeg skal vælge om jeg vil starte op normalt eller i fejlsikret tilstand.

Jeg har prøvet at trykke escape flere gange under opstart af computeren, men der sker ikke noget?

Når man skal formatere skal man så ikke trykke escape ved opstart af computeren?
Avatar billede kfz Nybegynder
30. oktober 2007 - 14:52 #17
hvad sker der hvis du vælger fejlsikret tilstand?

hvis du skal formatere, så skal du indsætte den windows xp cd, og genstarte computeren, escape har så vidt jeg ved ingen funktion.
Avatar billede virus2007 Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:01 #18
Jeg har fundet ud af. har formateret og installeret windows nu,
Avatar billede kfz Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:44 #19
ok, ser det ud til at have givet et positivt resultat?
Avatar billede virus2007 Nybegynder
31. oktober 2007 - 12:09 #20
ja det hjalp at få formateret og slettet det hele. lidt ærgelidt at miste alt det man har på sin pc. men heller det end at beholde noget som måske er virus i.