Avatar billede neoman Novice
19. oktober 2007 - 14:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dataview/formview , kontrollere adgang til felter.

Lad os sige jeg har en record i DB'en med 10 felter,  1-9 er strings og  10 er en DDL.

Brugere i forskellige roller har adgang til at ændre i forskellige felter. F.eks. rolle1 må ændre i felt 1,2,3, rolle2 må ændre i felt 3,4,5, og rolle 3 må ændre i felt 1,3,5,10.

Den bruger som ikke må editere i felt 10 skal kun se et tekstfelt(/label), ikke en ddl.

Der findes mange mulige metoder til at implementere dette. Jeg er for så vidt ikke i tvivl om mulighederne. Jeg ville blot høre om der er nogen som HAR implementeret noget tilsvarende, og i så fald hvordan?

(Jeg er ligeglad med om det er FormView eller DetailsView - de har hver sine særheder)
Avatar billede neoman Novice
19. oktober 2007 - 14:43 #1
DetailsView/FormView skulle der stå i overskriften, naturligvis.
Avatar billede neoman Novice
23. oktober 2007 - 13:29 #2
Ok - problemet blev midlertidigt fejet ind under gulvtæppet (skærmen?), ved at bruge .Enable=False/True på felterne i detailsview'et, og ikke ændre på kontroltypen afh af permissions. Man kan faktisk sammensætte sit eget template som selv  kan den slags, og det var derfor jeg ville høre om nogen havde noget fikst (i stedet for for at lave om op tingene i f.eks.DataBound), men det må vente.