Avatar billede cph1264 Nybegynder
18. oktober 2007 - 17:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Google finder ligegyldig underside

Hejsa,

Jeg syntes ellers jeg havde gjort hvad jeg kunne for at læse op på de udmærkede guider, bla. herinde, om at optimere sit site til Google.

Men gud-dødemig om ikke Google finder en 'ligegyldig' underside i stedet for min forside. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor den foretrækker den side?

Til info:

Sitet hedder www.cphrentals.com
- Indgangssiden er www.cphrentals.com/index.htm

Når man søger på 'cph rentals' så kommer linket www.cphrentals.com/apartmentswanted.htm frem i stedet for.

Nogle idéer til hvordan jeg får Google til at koncentrere sig om min indgangsside index.htm?

Og da i øvrigt til hvordan jeg får en bedre placering, hvis nogen skulle falde over åbenlyse optimeringsfejl :-)

På forhånd tak for kigget!

CPH
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 17:23 #1
Eneste forskel, jeg umiddelbart ser, er description-meta på din forside. Meget mærkeligt, at google ikke kan li' den..
Avatar billede cph1264 Nybegynder
18. oktober 2007 - 17:36 #2
Ja, ikke?

Der er vel ikke noget i koden på index-siden som er helt hen i vejret eller totalt no-no i forhold til Google?
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 17:45 #3
Muligvis strider noget i description mod googles "regler", men jeg ser det ikke. Vi håber, at en anden, der ved lidt mere, kommer forbi. :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2007 - 17:48 #4
<ole>

Hvor længe har sitet været aktivt? Det virker meget nyt. Der findes således ikke så meget som ét eneste link på Google, der peger mod sitet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede cph1264 Nybegynder
18. oktober 2007 - 18:13 #5
Det er meget nyt, en uges tid. Jeg ved godt Google ranker efter links til sitet, men placeringen er jo heller ikke min anke. Jeg undrer mig mere over, hvorfor den ikke finder sitets indgangsside, når man f.eks konkret søger efter det med sidens navn...
Avatar billede goose Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:06 #6
Det har som olebole siger, noget med linkværdi at gøre.

Husk på, at også din egen linkstruktur tæller med.

På din indgangsside har du links til dine mostwanted sider, derfor skaber nu noget linkværdi til disse sider.

Omvendt, så har du ingen links der peger mod din forside, altså ingen linkværdi.

Med det i mende, så er det vel meget naturligt at Google indekserer som den gør, altså, hvis du ikke engang selv gider linke til din forside, hvor skulle google så gøre det?

/Goose
Avatar billede cph1264 Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:26 #7
Der er links på hver eneste side til min forside?!? Når man klikker på logoet i toppen...
Avatar billede goose Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:43 #8
Ja et billede, Google kan ikke give et billede en linkværdi da der ikke er noget linktekst/anchortekst tilknyttet.

Jo, det kan den naturligvis godt, men det vil aldrig tælle så meget som et tekstlink som du jo har til de sider der listes først.

Lav en linkttekst med f.eks. "Til forsiden af CPH Rentals" eller noget i den stil.

/Goose
Avatar billede cph1264 Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:36 #9
Okay, interessant, var ikke klar over, at et billede ikke har nogen linkværdi.

Er det heri hovedårsagen skal findes eller er det kun en lille del af mange årsager?
Avatar billede goose Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:12 #10
Det har selvfølgelig en lille værdi, men slet ikke noget i forhold til et tekstlink.

Jeg tror dette er hovedårsagen, samme nmed det faktum, at dine sider generelt indeholder meget lidt tekst.

Husk, content is king - links is queen ;o)

/Goose
Avatar billede cph1264 Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:31 #11
Okay, takker.