Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

At hente data ud i intervaller

Hvis jeg nu har 420 poster i en "table1", så vil jeg gerne have dem ud over 5 gange, 1-100 første gang 101-200 anden gang og så fremdeles.
Første gang er nem nok

SELECT TOP (100) * FROM table1 ORDER BY name

Men når jeg nu skal have 101-200 ud, så er den eneste måde jeg kender til at hente alle sammen ud, for så at udplukke dem fra datasættet. Man kan selvfølgelig også hente det unikke nummer ud, for så derefter plukke 101-200 af de unikke numre ud af datasættet og så hente dataene i en ny SQL forespørgsel, men jeg synes ikke at nogen af de ideer er anvendelige.
Jeg ville mene at noget i denne stil ville være en korrekt løsning

SELECT FROMTO (101, 200) * FROM table1 ORDER BY name

For når man først kommer op på rigtig mange poster i databasen, så er det jo ikke hensigtsmæssigt at hente alle posterne ud.
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:02 #1
Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 15:06 #2
Hehe, fandt en lignende løsning på nettet også, inden jeg så dit svar, men det var samme løsning, så du fortjener pointene, smid et svar.
Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 15:07 #3
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:07 #4
:)
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:08 #5
Hov