Avatar billede kxh Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hiddenfield value & javascript

Hej

Kan man overfører en værdi som er fundet via javascript på body onload til en asp.net hiddenfield eller er der en anden måde at overfører data fra javascript så jeg via asp.net kan bruge værdien

har prøvet lidt med da jeg var inde på at hiddenfield måske skiftet client id.
Page.RegisterStartupScript("script1","<script language=\"Javascript\">document.getElementById('" + this.hiddenField.ClientID + "').value='123456';</script>");

hilsen

Kim
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:28 #1
Prøv med UniqueId i stedet for ClientId.

Og prøv at checke i html sourcen på den genererede side, for at se feltets client-side id.
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 10:36 #2
Din hiddenfield skifter kun ID hvis den lægger i en masterpage eller usercontrol.
Avatar billede kxh Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:46 #3
Hej

Min hiddenfield ligger på en masterpage - og scriptet bliver kørt på masterpage_pageload event - jeg har ændret scriptet til

"<script type=\"text/javascript\">" +
"alert('UniqueID = " + this.hf1.UniqueID + "'); " +
"document.getElementById('" + this.hf1.UniqueID + "').Value='1004';" +
"alert(document.getElementById('" + this.hf1.UniqueID + "').Value)"  +
"</script>");

alert viser mig at værdien for hiddenfield er blevet sat

i ASP.NET er hf1.value = ""
Label1.Text = "clientid: " + hf1.UniqueID + " - value: " + hf1.Value;
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 10:50 #4
du skal skrive "value" med småt som du gjorde i starten.
Avatar billede kxh Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:59 #5
Hej

Er det en forkert type hiddenfield jeg benytter?  - for det er ASP.NET's udgave og der skal value være med stort V.

'System.Web.UI.WebControls.HiddenField' does not contain a definition for 'value'
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 11:22 #6
du ikke helt med på hvad jeg siger.. der er forskel på når du koder og det er ASP.NET eller html/javascript.

Din hiddenfield i ASP.NET skal være med Value.. stort V, men i html og javascript er det med småt.. value.

det her er en blanding af ASP.NET og html.. så det forvirrer dig vel.

"document.getElementById('" + this.hf1.UniqueID + "').value='1004';" +
Avatar billede kxh Nybegynder
18. oktober 2007 - 11:33 #7
Hej kalp

Du har simpelthen ret, det havde jeg slet ikke tænkt på, at det var det der kunne være issuet. - nu virker det så lig et svar ;-)
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 11:42 #8
:)