Avatar billede c3-rp Nybegynder
18. oktober 2007 - 09:12 Der er 1 kommentar

Brugere online optælling

Jeg har en side der dagligt får ca. 150 unikke besøgende med en gennemsnitlig ophold på 35 min. Hver bruger har en ny sideindlæsning ca. hvert 40. sekund. Jeg har dog oplevet en underlig opførsel i global.asa's måde at tælle online brugere på. Det ser ikke ud til den fanger Session_OnEnd, fordi brugere aldrig bliver talt ned igen. Dette sker dog kun på den hostede Uni2 side - ikke i udviklingsmiljøet. IIS'erne kører samme version og burde være opsat nogenlunde ens (med respekt for Uni2s egne indstillinger).

Jeg bruger den gængse 'Application("OnlineBrugere") = Application("OnlineBrugere") + 1' samt nedtælling i Session_OnEnd, med locks omkring.

Problemet har eksisteret i en rum tid, så man vænner sig til den skriver 4-800 online. Nu oplever jeg endvidere at tallet eksploderer. Forleden skrev den 65150 online og i dag fra morgenen er den på 17040. Jeg har gennemgået serverlogs, men kan ikke konstatere mystisk trafik.

Har nogen en idé, eller er det Uni2 der må være ansvaret for dette?
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. oktober 2007 - 13:18 #1