Avatar billede leasing Nybegynder
17. oktober 2007 - 22:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gateway timeout fejl

Hver dag laves et port 80 kald til vores webwerver. Dette kald foregår igennem ISAserveren. Vores webserver sidder på selvstændig ip-adresse og er derfor ikke med i vores netværk. Dette kald tager over 300 sekunder. På et tidspunkt kommer følgende fejl:
The remote server returned an error: (504) Gateway Timeout.
Når der står "remote server" - hvilken server menes der så?
Hvis det er ISAserveren hvor kan jeg så rette Gateway Timeout?
Og har den nogen indflydelse?
Hvis det er på WEBserveren hvor kan jeg så rette Gateway Timeout?
Og har den noget indflydelse?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Spørg endelig løs hvis der er spørgsmål.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
18. oktober 2007 - 09:54 #1
ÆV - den kan man debugge længe.
"504 Gateway Timeout
Gateway timeouts are normally issued by proxy servers when an upstream or support server doesn't respond to a request in a timely fashion. "
kilde: http://awstats.sourceforge.net/docs/awstats_glossary.html#5

Din web server timer altså ud på en intern kommando mod din ISA server. ISA serveren svare ikke i tide. Loggene i din ISA server må kunne fortælle mere, hvis du sammenholder tidspunket for fejlen på WEB serveren med den?

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede leasing Nybegynder
28. januar 2008 - 09:45 #2
Undskyld jeg ikke har svaret før. Som du skriver så er det svært at debugge. Og vi har ikke fundet nogen løsning endnu. Du har brugt noget tid, så hvis du vil svarer så sender jeg nogen point.
Avatar billede leasing Nybegynder
14. januar 2009 - 09:50 #3
Hej igen Peter,
jeg kan se at du ikke har svaret endnu. I mellemtiden har vi fået ny it-platform og vi har lavet det på en anden måde.
Vil du svare så du kan få lidt point for din indsats.
Avatar billede leasing Nybegynder
14. december 2009 - 09:08 #4
Tager selv point