Avatar billede strikerdk Novice
16. oktober 2007 - 22:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vedr. virtuel mappe i wwwroot

Hejsa

Jeg har en ganske velkørende IIS med localhost og standardwebsted plantet på wwwroot mappen.

Jeg har så tilføjet en mappe under wwwroot ( wwwroot/blabla )

Denne mappe har jeg så sat til at være standardwebsted for min localhost under denne testkørsel.

Jeg ved ikke om jeg har forstået det ret, med at en virtuel mappe er en mappe der er webdeling på?

Ikke desto mindre er webdeling aktiveret på undermappen som nu er standardwebsted, og jeg kan ikke slå det fra.

Hvis jeg forsøger at slåwebdeling fra på mappen, spørger den om jeg er sikker på jeg vil slå webdeling fra og at dette vil slette alle alias for elementet. Jeg svarer ja, og derefter hopper den bare tilbage på "Del denne mappe"

Mit problem er, at jeg har installeret et CMS system i undermappen wwwroot/blabla - og beskeden der meldes når jeg forsøger at få adgang til min nye localhost lyder i:

Firefox:

Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

IE:

Webstedet afviste at vise denne webside.
HTTP 403
Mest sandsynlige årsager:
Dette websted kræver, at du logger på.

Nogen der er kloge på dette område?
Avatar billede strikerdk Novice
16. oktober 2007 - 22:16 #1
Det skal dertil lige siges, at CMS-systemet ikke kan køres fra en virtuel mappe
Avatar billede strikerdk Novice
16. oktober 2007 - 22:33 #2
Jeg fandt svaret.

Under standarddokumenter var default.aspx ikke listet. kun index.htm, default.asp osv. En der kommer med en forklaring på hvad der definerer en virtuel mappe frem for en alm? Svareren får pointen :-)
Avatar billede strikerdk Novice
17. oktober 2007 - 11:55 #3
Ingen svar - jeg lukker her :-)